۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴

انتقال گاز صادراتی از چابهار به پاکستان در حال اجرا است

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: عملیات اجرایی خط صادراتی گاز در سیستان و بلوچستان از بندر چابهار به پاکستان از خط ۷ لوله گاز کشور در حال اجراست.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۸۲۹۷
انتقال گاز صادراتی از چابهار به پاکستان در حال اجرا است

به گزارش خبرنگار مانا؛ محمد حسن طهرانی اظهار کرد: با توجه به تعریف پروژه‌های بزرگ پتروشیمی، بندرگاهی و سایر صنایع در منطقه چابهار، خط انتقال لوله گاز بر روی خط صادرات پیش‌بینی شده است.
وی افزود: از آنجایی که خط صادراتی گاز به پاکستان دچار کندی پروژه بود، خط انتقال چابهار هم عملا اجرایی نشد تا سفر رئیس جمهور و تشکیل جلسه هیئت دولت در شهرستان چابهار تصمیم‌گیری شد تا گاز به طور مستقیم از ایرانشهر به چابهار منتقل شود.
مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان بیان کرد: مسیر اولیه که برای خط انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار پیش‌بینی شده بود به قوت خود باقی است و عملیات اجرایی خط صادراتی در حال اجراست.
طهرانی تصریح کرد: به دنبال سفررئیس جمهور، بررسی چگونگی انتقال مستقیم و مطالعات طرح آغاز شد و کارشناسان در حال بررسی اجرای مستقیم از خط 7 گاز به شهر چابهار هستند.
وی خاطرنشان کرد: به دنبال سفر نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان به جمهوری اسلامی ایران مذاکراتی با طرف‌های ایرانی انجام شده است و توافقاتی هم در این زمینه صورت پذیرفته که تاکنون نهایی نشده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار