۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴

ادامه مرمت قلعه پرتغالی های قشم در سال 93

از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، پروژه مرمت قلعه پرتغالی های قشم در سال جاری انجام می شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۲۹۴
ادامه مرمت قلعه پرتغالی های قشم در سال 93

عباس نوروزی، در گفتگو با خبرنگار مانا تصریح کرد: مرمت و ساماندهی قلعه پرتغالی های قشم به عنوان یکی از مهمترین آثار تاریخی استان همواره در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری هرمزگان بوده است.
مدیرکل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان ادامه داد:طی سالهای گذشته مرمتهای اضطراری در برخی از قسمتهای قلعه پرتغالی ها که در معرض تخریب قرار داشته اند توسط کارشناسان مرمت صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه هر ساله مرمت و ساماندهی قلعه پرتغالی ها با همکاری مشترک سازمان منطقه آزاد قشم و سازمان میراث فرهنگی استان انجام می شود، خاطرنشان کرد:به منظور ادامه عملیات مرمت قلعه پرتغالی های مطالعات و مستند نگاری توسط کارشناسان مربوطه صورت گرفته است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان ،تاکیدکرد:به زودی عملیات مرمت قلعه پرتغالی ها توسط کارشناسان مرمت که مورد تایید پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری هستند، آغاز خواهد شد.
این مقام مسئول در استان هرمزگان در خصوص اعتبارات لازم برای مرمت قلعه پرتغالی ها اظهار داشت: هنوز اعتبار درخواستی ما برای مرمت این قلعه مصوب نشده است اما امیدواریم به زودی این امر تحقق یابد و عملیات مرمت آغاز شود.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان تصریح کرد: اعتبارات لازم جهت مرمت قلعه پرتغالی ها از محل اعتبارات استانی تامین خواهد شد.
وی همچنین به انجام سنگفرش در اطراف قلعه پرتغالی ها طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود در آینده ای نه چندان دور، قلعه پرتغالی های قشم به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های تاریخی کشور مطرح شود.
قلعه پرتغالی ها واقع در ساحل خلیج فارس در سال 1507 میلادی به فرمان " آلفونسو آلبركرك " دریانورد پرتغالی در جزیره قشم احداث شد.
آلبوكرك، جزایر دهانه خلیج فارس را تصرف كرده و از این طریق بر راه بازرگانی دریایی بین هند و اروپا تسلط یافت، چیرگی پرتغالیها براین آبراه مهم دریایی 110 سال طول كشید. در این مدت آنها به ساختن دژها و استحكاماتی پرداختند كه از آن جمله دژهای هرمز ، قشم و لارك را می توان نام برد.

برچسب ها: گردشگری دریایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار