۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳

بندر صیادی بابلسر به بخش خصوصی واگذار می شود

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران از ادامه پروژه بهسازی بندر صیادی بابلسر در سال جاری خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۲۹۱
 بندر صیادی بابلسر به بخش خصوصی واگذار می شود

سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت:علاوه بر پروژه های احداث بنادر صیادی، هر ساله پروژه های بهسازی بنادر نیز به منظور رفع برخی نواقص در دستور کار سازمان شیلات ایران قرار دارد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، تاکید کرد: در این راستا پروژه بهسازی بندر صیادی بابلسر در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، لایروبی حوضچه پارکینگ شناور و نیز لایروبی اسکله بندر صیادی بابلسر را از جمله اقدامات در نظر گرفته شده در راستای بهسازی بندر صیادی بابلسر در سال جاری عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه به منظور بهسازی سه بندر صیادی در سال جاری مبلغ هشت میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: اعتبارات لازم جهت بهسازی بندر صیادی بابلسر نیز از محل همین اعتبارات تامین خواهد د.
به گفته بهشتیان ، بندر صیادی بابلسر یکی از مهمترین بنادر صیادی کشور محسوب می شود که عملیات ساخت آن از سال 72 آغاز شده بود.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، خاطرنشان کرد: موج شکن به طول هزار و 200 متر، اسکله و دیوارها به طول 250 متر و لایروبی به حجم 230 هزار مترمکعب از جمله ویژگی های بندر صیادی بابلسر محسوب می شود.
وی همچنین محوطه سازی در سطح سه هزار مترمربع و ساختمانهای پشتیبانی به وسعت دو هزار متر مربع از دیگر ویژگی های این بندر صیادی محسوب می شود.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، تاکید کرد: بندر صیادی بابلسر ظرفیت تخلیه پنج هزار و 830 تن صید را داراست.
بهشتیان خاطرنشان کرد: پروژه بهسازی بندر صیادی بابلسر بر اساس طرح جامع بندر صیادی که طی سالهای اخیر توسط سازمان شیلات ایران تهیه شده است، انجام می شود.
وی یادآور شد: پس از اتمام عمیات بهسازی،مدیریت و بهره برداری از بندر صیادی بابلسر به تعاونی صیادی بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار