۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳

توسعه امکانات گردشگری دریایی در مازندران

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از توسعه امکانات گردشگری دریایی در طول سواحل این استان خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۲۹۰
توسعه امکانات گردشگری دریایی در مازندران

دلاور بزرگ نیا در گفتگو با خبرنگار مانا تصریح کرد: هم اکنون در طول سواحل استان امکانات گردشگری دریایی و ساحلی برای مسافران اعم از ورزش های دریایی و شناورهای تفریحی وجود دارد.
وی ادامه داد: اما با توجه به ورود چشمگیر گردشگران به این استان و نیز پتانسیل های موجود در ساحل و دریای خزر قصد داریم امکانات گردشگری دریایی را توسعه دهیم.
این مقام مسئول در استان مازندران تاکید کرد: به این منظور جلسات مشترکی با اداره کل بنادر و دریانوردی استان، سازمان آب منطقه ای و برخی دیگر از ارگان های مرتبط با دریا برگزار کرده ایم.
بزرگ نیا، تاکید کرد: یکی از نخستین اقدامات ما در راستای توسعه امکانات گردشگری دریایی، ایجاد اسکله های چند منظوره در تمام نقاط از دریا که امکان استفاده وجود دارد؛ است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران یادآور شد: همچنین در نظر داریم اسکله های تفریحی فعلی فعال در سواحل مازندران را با کمک اداره بنادر و دریانوردی و شیلات در راستای استفاده گردشگران ساماندهی کنیم.
وی یادآور شد: متولی ساخت اسکله در دریا، اداره بنادر و دریانوردی استان است اما نماینده اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با حضور در جلسات در خصوص نقطه یابی ساخت این اسکله ها به منظور استفاده گردشگران نظرات کارشناسی را ارائه می دهد.
بزرگ نیا، خاطرنشان کرد: اسکله های صیادی فعال در استان ، پتانسیل هایی هستند که می توان با همکاری سازمان شیلات ایران در راستای گردشگری از آنها بهره برد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، تاکید کرد: به این منظور نیز در حال مذاکره با نمایندگان سازمان شیلات ایران برای بهره برداری گردشگری از اسکله های صیادی به خصوص در برخی فصول که صید کمتر صورت می گیرد، هستیم.
وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: به منظور توسعه امکانات گردشگری به خصوص در طول سواحل از تمام سرمایه گذاران بخش خصوصی دعوت به عمل آورده ایم .
این مقام مسئول در استان مازندران تاکید کرد: سرمایه گذاران بخش خصوصی در صورت تمایل در ورود به پروژه های گردشگری در طول سواحل مازندران تحت حمایت سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خواهند بود و می توانند از تسهیلات ویژه ای بهره مند شوند.
به گفته بزرگ نیا، با توجه به ورود تعداد قابل توجهی گردشگر در تمام فصول به سواحل مازندران ،بدون شک ساخت مجتمع های گردشگری اعم از هتل ، رستوران ، کلوپ های دریایی و ... در طول سواحل استان بازده اقتصادی قابل قبولی را برای سرمایه گذاران به همراه خواهد داشت.

برچسب ها: گردشگری دریایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار