۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶

توزیع بچه ماهی بین استخرداران منطقه سیستان

مدیرکل شیلات سیستان گفت: توزیع بچه ماهی بین استخرداران منطقه سیستان از امروز آغاز شد.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۸۲۸۶
توزیع بچه ماهی بین استخرداران منطقه سیستانبه گزارش خبرنگار مانا؛ حسن خمر پیش از ظهر امروز در مراسم توزیع بچه ماهی بین استخرداران منطقه سیستان اظهار کرد: سه ماه از جاری شدن آب در رودخانه هیرمند و انشعابات آن از جمله رودخانه سیستان و نیاتک می‌گذرد تعداد زیادی بچه ماهی در این رودخانه‌ها به طور طبیعی تکثیر پیدا کرده‌اند.
مدیرکل شیلات سیستان افزود: با توجه به کاهش حجم آب این رودخانه‌ها و گرمای شدید فصل تابستان یکی از تدابیر صورت گرفته برای جلوگیری از تلفات بچه ماهی جمع‌آوری آنها از بستر رودخانه‌های سطح سیستان است.
این مسئول ادامه داد: در حال حاضر صیادان و آبزی‌پروران در حال جمع‌آوری بچه ماهیان از بستر رودخانه‌ها هستند.
وی گفت: مدت 10 روز است که عملیات جمع‌آوری بچه ماهیان از بستر رودخانه‌ها آغاز شده که تاکنون 60 باب استخر در سطح منطقه ماهی‌دار شده‌اند.
خمر تاکید کرد: روند جمع‌آوری بچه ماهیان ادامه خواهد داشت و امیدواریم با این کار بتوانیم همه دو هزار استخر پرورش ماهی سطح استان را ماهی‌دار کنیم.
مدیرکل شیلات سیستان بیان کرد: شیلات سیستان مبادرت به خرید بچه ماهی جمع‌آوری شده از بستر رودخانه‌ها از قرار هر کیلو بچه ماهی آسور 10 هزار تومان و بچه ماهی کپور پنج هزار تومان می‌کند و بعد از آن به صورت رایگان بین استخرهای پرورش ماهی توزیع می‌کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار