۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹

تایید مصوبات دریایی توسط شورای نگهبان

شورای نگهبان دو مصوبه دریایی در مجلس شورای اسلامی را مغایر با شرع و قانون اساسی ندانست و اعلام نظر درباره لایحه قطعنامه های کنوانسیون استانداردهای آموزش دریانوردان را به ارسال اسناد آن موکول کرد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۸۲۸۲
تایید مصوبات دریایی توسط شورای نگهبانبه گزارش مانا از شورای نگهبان، این شورا در جلسه اخیر خود ، درباره برخی از مصوبات مجلس شورای اسلامی اعلام نظر کرد.
** تایید لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون تحدید مسوولیت برای دعاوی دریایی
شورای نگهبان لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون تحدید مسوولیت برای دعاوی دریایی را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست.
لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون تحدید مسوولیت برای دعاوی دریایی پنجم خرداد در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که این مصوبه در جلسه اخیر شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
** کنوانسیون استانداردها آموزش و گواهینامه های دریانوردان
شورای نگهبان نظر خود را در مورد لایحه تصویب قطعنامه های کنفرانس 2010 (1389) اعضای کنوانسیون بین المللی استانداردهای آموزش، صدور گواهینامه ها و نگهبانی دریانوردان (STCW) اعلام کرد.
لایحه تصویب قطعنامه های کنفرانس مورخ 2010 (1389) اعضای کنوانسیون بین المللی استانداردهای آموزش، صدور گواهینامه ها و نگهبانی دریانوردان (STCW) پنجم خرداد ماه به تصویب نمایندگان مجلس رسید.
بر اساس نظر این شورا، از آنجا که متن قطعنامه های شماره (1) و (2) کنفرانس مورخ 2010 (1389) اعضای کنوانسیون بین المللی استانداردهای آموزش، صدور گواهینامه ها و نگهبانی دریانوردان مصوب 1978 (1357) ضمیمه ماده واحده به این شورا ارسال نشده است، بنابراین اظهارنظر در خصوص مورد ممکن نیست و ابتدا باید این متن ها به شورای نگهبان ارسال شود تا درباره آن اظهار نظر شود.
** تایید لایحه موافقتنامه مربوط به همکاری در زمینه امنیت در دریای خزر
شورای نگهبان همچنین لایحه موافقتنامه مربوط به همکاری در زمینه امنیت در دریای خزر را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست.
لایحه موافقتنامه مربوط به همکاری در زمینه امنیت در دریای خزر بیستم خرداد ماه امسال در مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار