۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹

پارک های ساحلی بندرعباس میزبان گردشگران

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از آمادگی پارک های ساحلی بندرعباس و سایر شهرستان های استان برای خدمات رسانی به گردشگران تابستانی خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۲۷۵
پارک های ساحلی بندرعباس میزبان گردشگران

عباس نوروزی، به خبرنگار مانا گفت: ستاد تسهیلات سفرهای استان به منظور خدمات رسانی مناسب به گردشگران تابستانی از چند هفته پیش فعال شده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان افزود: هر چند با شروع فصل گرما، گردشگری در هرمزگان با رکود همراه می شود اما همچنان سواحل و جزایر استان پذیرای گردشگران تابستانی است.
این مقام مسئول در استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: هم اکنون تعداد 9 پارک ساحلی در طول سواحل بندرعباس برای خدمات رسانی به گردشگران وجود دارد.
به گفته نوروزی این پارک های ساحلی به امکاناتی چون کمپینگ، رستوران،سرویس بهداشتی و زمین بازی کودکان مجهز هستند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان یادآور شد: نظارت بر فعالیت پارک های ساحلی به عهده شهرداری های شهرستان های ساحلی است.
وی همچنین به وجود پارک های ساحلی در شهرستان های ساحلی هرمزگان اشاره کرد و اظهار داشت: در شهرستان ساحلی نیز به گردشگران خدمات مناسب ارائه می شود.
این مقام مسئول در استان هرمزگان همچنین از آمادگی اماکن اقامتی استان در ایام تابستان خبر داد و گفت: گردشگران تابستانی می توانند علاوه بر استفاده از هتل ها و مهمانپذیرهای استان از کمپینگ های اقامتی نیز استفاده کنند.
به گفته نوروزی، اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری همواره بر عملکرد و نحوه خدمات دهی مکان های اقامتی و رستوران های استان نظارت کامل دارد.
وی تاکید کرد: امیدوایم تابستان امسال شاهد رونق گردشگری استان و ورود گردشگران به سواحل جنوبی و جزایر باشیم.
به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان کوه گنو، سیاهو، چشمه آبگرم گنو، چشمه آبگرم خورگو، چشمه آبگرم سرخاء، چشمه آبگرم کشکوئیه، چشمه آبگرم نیان از جمله جاذبه های گردشگری بندرعباس و عمارت کلاه فرنگی، حمام گله داری، معبد هندوها و مسجد ناصری از جمله جاذبه های تاریخی این شهرستان است.
وی با اشاره به اینکه یکی از جاذبه های دیدنی بندرعباس صید مشتا است، تصریح کرد: این نوع صید با استفاده از جزر و مد انجام می‌شود به طوری که چوب‌هایی در ساحل کار گذاشته شده و با استفاده از تور حصاری ایجاد می‌شود که هنگام بالا آمدن آب تعدادی آبزی وارد آن شده و با پایین رفتن آب، آبزیان داخل آن به وسیله صاحبان مشتاها صید می‌شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار