۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲

صنعت میگوی چابهار نیازمند حمایت دولت

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدكنندگان میگوی چابهار خواستار حمایت دولت برای واگذاری اسناد مزارع میگوی چابهار به پرورش دهندگان شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۲۷۳
صنعت میگوی چابهار نیازمند حمایت دولتسید وحید حاج سید جوادی در گفتگو با خبرنگار مانا خاطرنشان کرد: همانگونه که پیش ازاین  نیز اعلام کردیم امید دوباره ای برای پرورش میگو در چابهار به وجود آمده است که امیدواریم با حمایت مسئولین شاهد شکوفایی و رونق هر چه بیشتر صنعت میگو در این شهرستان باشیم.
وی افزود: از آنجا که مزارع پرورش میگو استیجاری است بنابراین پرورش دهندگان نمی توانند از تسهیلات کامل بانک کشاورزی استفاده کنند.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین درخواست های پرورش دهندگان میگوی چابهار از مسئولین، درخواست واگذاری اسناد مزارع پرورش میگو به پرورش دهندگان است.
به گفته حاج سید جوادی، سازمان منابع طبیعی برای واگذاری اسناد مالکیت برای 21 هکتار مزرعه پرورشی درخواست پرداخت 42 میلیون تومان را از پرورش دهندگان کرده است که پرداخت این میزان برای آنها بسیار سنگین است.
وی گفت: امیدواریم مسئولین توجه ویژه ای به پرورش دهندگانی که در نقطه صفر مرزی مشغول به کار هستند داشته باشند تا با آسودگی بیشتری بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان میگوی چابهار، تاکید کرد:یکی دیگر از مشکلات مزارع پرورشی چابهار این است که شبکه های برق رسانی به این مزارع دچار فرسودگی شده و نیاز مبرم به تعویض دارد.
حاج سید جوادی، لایروبی کانال های آبرسانی به مزارع پرورش میگو را نیز از دیگر نیازهای پرورش دهندگان عنوان کرد و گفت: كانال های آبرسانی به مزارع به دلیل طوفان گنو طی سالهای گذشته مملو از رسوب شده اند و در صورت لایروبی نشدن این كانال ها، دیگر نمی توان به پرورش میگو ادامه داد.
وی با اشاره به اینکه چهار کانال اصلی آبرسانی به مزارع پرورش میگوی چابهار طی سالهای گذشته ایجاد شده است، اظهار داشت:از سال گذشته با همكاری مشترك استانداری و سازمان شیلات ایران قرار شد این کانال ها مورد لایروبی قرار گیرند.
حاج سید جوادی، تاکید کرد: عملیات لایروبی کانال اصلی آبرسانی به نام سیلو به صورت صددرصد به اتمام رسیده است.
وی همچنین از اتمام 50 درصد از کانال آبرسانی فاز یک خبر داد و گفت: کانال های فاز یک، دو و سه کانال هایی هستند که به مزارع 20 هکتاری چابهار آبرسانی می کنند.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولید کنندگان میگوی چابهار، گفت: امیدوایم هر چه سریعتر اقدامات لازم جهت لایروبی این کانال های آبرسانی نیز انجام شود تا مزارع بیشتری بتوانند به چرخه تولید باز گردنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار