۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۵

تداوم رشد مبادلات تجاری منطقه آزاد چابهار

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار گفت: در خرداد ماه 93 میزان عملکرد تجاری سازمان از روند رو به رشدی برخوردار بود.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۸۲۴۷
تداوم رشد مبادلات تجاری منطقه آزاد چابهار به گزارش خبرنگار مانا، حامد علی مبارکی افزود: از این میزان واردات کالای تجاری مصوبه هیات وزیران بیش از 38 میلیون دلار، واردات وسایط نقلیه موتوری بیش از یک میلیون دلار، واردات مواد اولیه جهت مصرف واحدهای تولیدی حدود دو میلیون دلار ، مسافری 11 میلیون دلار و صادرات کالاهای تجاری بیش از یک و نیم میلیون دلار بوده است.
مدیر عامل منطقه آزاد چابهار در ادامه گفت: واردات کالاهای تجاری عادی بند الف، 25 میلیون دلار و واردات کالاهای تجاری عادی بند ب مبلغ یک میلیون دلار بوده است . همچنین در این مدت تعداد هفت کشتی حامل یک هزارو یک هزار و 59کانتینر وارد این منطقه شده است.
مبارکی خاطرنشان کرد: با توجه به رویکردهای اقتصادی دولت تدبیر و امید و مسئولین مناطق آزاد شاهد رشد روزافزون در این مدت در منطقه آزاد چابهار بوده ایم که امید است با تکمیل زیرساخت ها، منطقه آزاد چابهار به جایگاه اصلی خود در عرصه اقتصاد ملی و بین المللی دست یابد.
گفتنی است کالاهای تجاری بند (الف) به آن دسته از کالاهایی اطلاق می شود که سود بازرگانی آن ها صفر بوده و در سهمیه منطقه آزاد چابهار محسوب نمی شود.
همچنین کالاهای تجاری بند (ب) به آن دسته از کالاهایی اطلاق می شود که سود بازرگانی آن بالای صفر درصد بوده اما منطقه آزاد چابهار عوارضی از آنها دریافت نکرده و در سهمیه منظور نمی شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار