۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸

افزایش ظرفیت بندر انزلی با اتمام طرح توسعه

با اتمام طرح توسعه بندر انزلی پهلوگیری کشتی های 12 تا 20 هزار تنی در این بندر امکان پذیر می شود.
نویسنده: فاطمه ثابت
کد خبر: ۴۸۲۴۴
افزایش ظرفیت بندر انزلی با اتمام طرح توسعه
فرهاد منتصرکوهساری در گفتگو با خبرنگار مانا در گیلان با برشمردن مزیتهای بندر انزلی ، فعالیتها و سرمایه گذاری های صورت گرفته در این بندر افزود: با اتمام طرح توسعه بندرانزلی و حوضچه جدید کشتی های تجاری 12 هزارتنی و کشتیهای سوختی 20 هزارتنی وارد بندر شده و در اسکله های جدید پهلو خواهند گرفت.
وی ادامه داد: برای اینکه محوطه لازم برای بارانداز داشته باشیم 52 هکتار از دریا را نیز استحصال کردیم و محوطه های بندرانزلی را به 115 هکتار افزایش دادیم .
مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان همچنین از رشد تخلیه و بارگیری کالا در بندر انزلی خبر داد و گفت: در سه ماه نخست امسال تعداد 25 فروند کشتی در بندر انزلی عملیات تخلیه و بارگیری را انجام دادند.
وی با اشاره به اینکه این میزان تخلیه و بارگیری کالا 15.2 درصد رشد داشته است، گفت: در این مدت 200 هزار تن کالا از بندرانزلی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 22 درصد رشد داشته است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان مقصد صادرات کالا را کشورهای حاشیه خزر مانند آذربایجان عنوان کرد و اظهار داشت: در سه ماه گذشته مجموعا 679 هزار تن کالا در بندر انزلی تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8.6 درصد رشد داشته است.
کوهساری واردات چوب را از مهم‌ترین اقدامات جابجایی کالا دانست و تصریح کرد: بندر انزلی در واردات چوب یکی از مهمترین عملیات تجاری را انجام می دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار