۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۲

بحران تالاب هامون نیازمند مدیریت جامع است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای برون رفت از بحران تالاب هامون نیازمند مدیریت جامع در حد فرامنطقه ای و بین المللی هستیم.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۸۲۴۰
بحران تالاب هامون نیازمند مدیریت جامع استبه گزارش خبرنگار مانا، علی اوسط هاشمی در کارگروه احیای تالاب هامون در استانداری سیستان و بلوچستان گفت: نخستین هدف از احیا هامون سلامت محیط، حیات سیستان و فراهم شدن زمینه زیست ساکنان این منطقه است.
وی بیان کرد: ورود هر چند اندک آب به تالاب بین المللی هامون که ناشی از بارندگیهای خوب، دیپلماسی قوی و فضا سازی رسانه ای بود موجب خرسندی مردم و مسوولان استان و کشور شد.
استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: مدیریت شرایط بحران به جد باید تدبیر شود بطوریکه می توان 20 درصد آب را برای آشامیدن و صنعت و 80 درصد دیگر را برای محیط زیست، کشاورزی و صید و صیادی در نظر گرفت.
وی تصریح کرد: ما بدنبال یافته های علمی هستیم تا هم ارزش اقتصادی و هم ماندگاری مردم را در پی داشته باشد، نگاه بخشی در این حوزه جایگاهی ندارد نگاهها باید بین بخشی و هدف تمامی دستگاهها و نهادهای دست اندرکار، احیا تالاب برای حیات سیستان باشد.
هاشمی با اشاره به مصوبات سفر رییس جمهوری به سیستان و بلوچستان گفت: اختصاص دو هزار و 500 میلیارد تومان برای اجرای سامانه های نوین آبیاری در 146 هزار هکتار از زمین های کشاورزی در مدت سه سال، این استان را در اجرای برنامه ششم توسعه پیشگام کرد.
وی افزود: البته سازه خروجی آب چاه نیمه چهارم نیز در همین مصوبه قرار دارد و در آینده نزدیک اجرا خواهد شد.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: قرار گرفتن تالاب هامون و دریاچه ارومیه در یک کارگروه موجب خرسندی است هر چند که جنس و الگو این دو دریاچه با یکدیگر متفاوت است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار