۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۴

توصیه های نماینده مجلس به سازمان شیلات

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی از سازمان شیلات ایران خواست به توسعه شیلات استان سیستان و بلوچستان توجه بیشتری داشته باشد.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۸۲۳۵
توصیه های نماینده مجلس به سازمان شیلات

یعقوب جدگال با بیان این مطلب به مانا به ذخایرعظیم آبزیان موجود در دریای عمان که متصل به اقیانوس هند است اشاره کرد و افزود : استعدادهای بالقوه ای در زمینه پرورش میگو در 42هزار هکتار اراضی استان سیستان و بلوچستان شناسایی شده است لذا ضرورت دارد با توجه به ایجاد اشتغال در این منطقه سازمان شیلات کشور توجه بیشتری به این استان داشته باشد.
وی ادامه داد : سواحل سیصد کیلومتری بندر استراتژک چابهار در ساحل دریای عمان بدلیل اتصال این دریا به اقیانوس هند غنی ترین سواحل کشوراز نظردارا بودن مخازن بسیار غنی انواع و اقسام آبزیان است.
نماینده مردم چابهار در ادامه افزود: در چند سال اخیر به رغم تبلیغات گسترده ای که از سوی سازمان شیلات کشور صورت گرفته فعالیتی در افزایش میزان صید آبزیان و پرورش میگو انجام نشده زیرا سالهاست که از 42هزار هکتار اراضی شناسایی شده برای ایجاد استخر پرورش میگو فقط  ازهمان چهار هزار هکتاری که در سالهای اول فعالیت پرورش میگو بکارگرفته شده میگو تولید می شود.
وی تاکید کرد: توسعه بخش کشاورزی و شیلات در سیستان و بلوچستان باید در اولویت انجام طرح های دولت در این منطقه باشد.
جدگال بیان کرد: شیلات استان سیستان و بلوچستان باید؛ آموزش‌ و ترویج روش‌های نوین آبزی پروری، تولید محصول صادراتی با ارز‌آوری بالا، ایجاد صنایع و خدمات وابسته، ایجاد زمینه جذب و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در منطقه به ویژه آب و خاک را اولویت کاری خود قرار دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار