۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۸

برگزاری کارگروه مدیریت یکپارچه زیست بوم دریاچه زریوار

کارگروه مدیریت یکپارچه زیست بوم دریاچه زریوار با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به منظور بررسی راهکارهای نجات این دریاچه در سنندج برگزار شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۲۳۲
برگزاری کارگروه مدیریت یکپارچه زیست بوم دریاچه زریواربه گزارش مانا، در این کارگروه که با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، نماینده مریوان و سرواباد در مجلس شورای اسلامی، استاندار کردستان و مدیران دستگاه های مرتبط برگزار شد، مهمترین مسائل و چالش های پیش روی دریاچه زریوار مریوان به بحث و بررسی گذاشته شد.
معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در این نشست گفت: با برنامه ریزی، کار کارشناسی، سیاستگذاری و مدیریت منسجم و فرابخشی، راهکارهای علمی مورد نیاز برای نجات دریاچه زریوار را ارایه می دهیم.
وی گفت: امسال از طرف سازمان حفاظت از محیط زیست کشور 9 میلیارد ریال برای نجات دریچه زریوار اختصاص یافته است و تلاش ما این است که از ارومیه سازی دریاچه زریوار جلوگیری شود.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: اقدامات لازم برای نجات دریاچه زریوار را آغاز کرده ایم خوشبختانه وضعیت زریوار به مرحله دریاچه ارومیه نرسیده است و می توان کارهای لازم را برای نجات این دریاچه انجام داد.
معاون رییس جمهوری از استاندار کردستان برای ایجاد کارگروه استانی نجات دریاچه زریوار قدردانی کرد و گفت: سازمان حفاظت از محیط زیست برای نجات دریاچه زریوار برنامه ارایه می دهد و انتظار داریم با مدیریت استاندار کردستان برنامه ها عملیاتی گردد.
ابتکار گفت: اگر لازم باشد وضعیت دریاچه زریوار را همانند دریاچه ارومیه در دولت مطرح و موضوع را در سطح ملی پیگیری خواهیم کرد.
وی گفت: حاضریم با استانداری کردستان برای نجات دریاچه زریوار تفاهم نامه امضا کرده و این مسئله را به صورت یک جریان مستمر و پیوسته پیگیری کنیم.
به گفته وی برای نجات دریاچه ارومیه نیز برنامه داریم اگرچه سخت و دشوار است اما آن را انجام خواهیم داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار