۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰

رشد 122درصدی ترانزیت خودرو در بندر لنگه

عملیات تخلیه محموله های خودرو از لنج ها و لندینگ کرافت ها در بندر لنگه تا بدانجا رونق یافته که پیش بینی می شود تا پایان امسال بیش از 100هزاردستگاه انواع خودرو از طریق این بندر ترانزیت شود.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۸۲۲۹
رشد 122درصدی ترانزیت خودرو در بندر لنگهبه گزارش مانا، بندرلنگه به همراه مجتمع بندری شهید رجایی و بندر شهید باهنر از بنادر ترانزیتی خودرو در استان هرمزگان محسوب می شود که در کریدور بین المللی شمال-جنوب واقع شده است.
"اسماعیل مکی زاده" مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از رشد 122 تخلیه خودرو های ترانزیتی در این بندر طی سه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون 10 هزار و 900 دستگاه خودرو در این بندر تخلیه شد.
وی از اختصاص هفت هکتار از زمینهای پشتیبانی در بندرلنگه با اعتبار 70 میلیارد ریال برای دپو و ترانزیت خودرو خبر داد و افزود: کاهش تشریفات گمرکی و اداری و همچنین شبانه روزی کردن فعالیت ها از دیگر اقدامات برای افزایش مشارکت سرمایه گذاران حوزه ترانزیت است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه پیش بینی کرد:تا پایان امسال بیش از 100 هزاردستگاه انواع خودرو از این بندر ترانزیت شود.
براساس این گزارش، هر دستگاه خودرو ترانزیتی 550 دلار برای کشور ارزآوری دارد و خودروهای سواری، راهسازی و کامیون از مهم ترین خودروهای ترانزیتی است که از امارات متحده عربی به کشورهای آسیای میانه و عراق ترانزیت می شود.
روزانه هفت فروند لنج و پنج فروند لندینگ کرافت خودرو های ترانزیتی را در مسیر دریایی از یک پست اسکله چوبی و دو پست اسکله فلزی در بندرلنگه جابجا می کنن.
ارسال نظرات
آخرین اخبار