۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۱

موج‌شکن‌ها و بنادر چابهار باید ارتقاء یابد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای افزایش حجم تخلیه و بارگیری در استان باید هم موج‌شکن‌ها و هم بنادر ارتقاء یابند تا تناژ تخلیه و بارگیری افزایش یابد.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۸۲۲۶
موج‌شکن‌ها و بنادر چابهار باید ارتقاء یابدبه گزارش مانا؛ علی اوسط هاشمی در شورای توسعه بندر چابهار گفت: سیستان و بلوچستان 300 کیومتر مرز آبی با دو کشور افغانستان و پاکستان دارد و در صورتی که ساختار و شورای حمل و نقل و بسترسازی برای حمل و نقل منطقه به طور زیربنایی و بسترساز شکل گیرد علاوه بر استان، کشور هم از قابلیت‌های آن منتفع می‌شود.
وی با اشاره به اینکه رونق اشتغال در این استان در گرو توسعه تجارت و حمل و نقل است، افزود: ایجاد منطقه آزاد به دنبال همان طرح‌هایی بود که در طرح توسعه محور شرق دنبال می‌شد و در کنار آن ترانزیت هم به عنوان زیربنایی تاثیرگذار مورد توجه قرار داشت.
استاندار گفت: رشد احداث صنایع پتروشیمی در منطقه آزاد چابهار بی‌نظیر است و اجرایی شدن آن به نقطه عطفی در اقتصاد منطقه جنوب شرق کشور تبدیل خواهد شد و علاوه بر ایجاد اشتغال ده‌ها هزار نفر به مطرح شدن چابهار به عنوان یک بندر مهم صنعتی و تجاری بزرگ در ایران کمک شایانی خواهد کرد.
وی تاکید کرد: چابهار امن ترین و اقتصادی ترین راه مواصلاتی شرکت ها و تجار کشورهای منطقه از جمله هندی، افغان و پاکستانی برای ترانزیت کالا به سایر کشورها بویژه آسیای میانه است.
هاشمی با اشاره به توانمندی و پتانسیل بالای منطقه آزاد چابهار برای تقویت تعاملات بین المللی کشورمان افزود: امکانات بالقوه را بایستی فعال کرد و تلاش می کنیم تعامل ما با وزارت خارجه بیشتر شود و از تجربیات دیپلماتهای اقتصاددان در راستای بهبود فعالیت های اقتصادی بهره مند شویم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار