۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰

لزوم حمایت مالی دولت از کشتیرانی ها

مدیر عامل شرکت ملی نفتکش ایران خواستار کمک و حمایت مالی دولت از شرکت های کشتیرانی به منظور سرمایه گذاری های جدید در شرایط حساس کنونی شد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۸۲۲۲
لزوم حمایت مالی دولت از کشتیرانی ها
به گزارش خبرنگار مانا علی اکبر صفایی در بیست و دومین همایش ارگانهای دریایی با بیان این مطلب به شرایط حساس و تغییرات کنونی صنعت کشتیرانی اشاره کرد و افزود: ما می توانیم شرایط نامناسب اقتصادی خصوصا صنعت کشتیرانی را با مطالعات دقیق اقتصادی در عرصه کشتیرانی تبدیل به وضعیت مثبت و شفاف کنیم.
 وی به آمادگی شرکت ملی نفتکش ایران برای کمک به کشتیرانی کشور اشاره کرد و اظهار داشت : مرکز تحقیقات شرکت ملی نفتکش ایران آمادگی دارد تحقیقات، تحلیل ها و داده های آماری خود را در اختیار فعالان صنعت کشتیرانی کشور قرار دهد.
مدیر عامل شرکت ملی نفتکش ایران مهم ترین راه ورود به بازارهای جدید در شرایط حساس کنونی را استفاده از پژوهش ، دقت و مطالعه ذکر کرد و افزود : تعامل میان بخش خصوصی و دولتی قطعا موجب می شود نتایج بسیار مطلوبی را در بخش دریایی کشور شاهد باشیم.
صفایی به نیاز اساسی ناوگان های دریایی کشور به  نیروی انسانی متخصص اشاره کرد و افزود : هم اکنون کمبود نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده دریایی احساس می شود.
وی با تاکید بر اینکه فرماندهان و افسران ناوگان تجاری کشور بهترین کادر دریایی در دنیا هستند تصریح کرد : نیاز به نیروی متخصص و آموزش دیده دریایی در کشور در شرایطی که صنعت کشتیرانی در حال تغییر و تبدیل به مدلهای جدید است بیش از پیش دیده می شود.
صفایی اهمیت منابع مالی به منظورسرمایه گذاری در شرایط موجود، مطالعه دقیق بازارهای جدید و دقت در حفظ بازار ،انعقاد قراردادهای بلند مدت برای جذب بازارهای جدید و حمایت دولت برای ایجاد شرایط برای کسب و کار برای بخش های خصوصی را ضروری خواند.
 وی در ادامه به بحران کنونی در کشور عراق ، لیبی و اوکراین اشاره کرد و افزود : وجود بحران در این کشورها بر اقتصاد و حمل و نقل دریایی تاثیر بسیار زیادی داشته است.
مدیر عامل شرکت ملی نفتکش ایران اظهار داشت :آنچه که در روابط ملی بسیار مهم و دارای اهمیت است بحث موافقتنامه ژنو است که خوشبختانه دولت در بازسازی روابط تلاش های ارزنده ایی انجام داده است.
وی گفت : موافقت نامه ژنو باعث شده راه برای مذاکره با تمامی مشتریان خارجی هموار شود و امیدواریم نتایج نهایی موافقت نامه، در ماه آینده مثبت باشد.
وی همچنین به نگرانی شرکت های کشتیرانی اشاره کرد وافزود : نگرانی ما این است همزمان با لغو تحریم ها برای شرکت های کشتیرانی ،این امر موجب برداشتن تحریم برای بازارهای داخلی نباشد.
وی گفت: خواهش ما از وزارت راه و شهرسازی این است که این موضوع را مد نظر داشته باشد.
صفایی تاکید کرد : باید به شرکت های کوچک فعال در عرصه دریایی توجه شود تا آنها بتوانند پس از تحریم ها فعالیت کنند.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار