۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰

تعامل مثبت وزارت علوم با صنعت دریایی کشور

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت:امیدواریم با همگرایی و هم افزایی وزارت علوم و حوزه دریا نقشه راه و برنامه قوی اجرایی برای توسعه صنعت دریایی تدوین شود.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۸۲۲۱
تعامل مثبت وزارت علوم با صنعت دریایی کشور
به گزارش خبرنگار مانا دکتر وحید احمدی در بیست و دومین همایش هماهنگی ارگانهای دریایی که صبح امروز در تهران آغاز به کار کرد با بیان این مطلب افزود: هم اکنون مرزبندی ها در تمامی حوزه ها و علوم برداشته شده و دیگر نباید بخش های اقتصادی را از هم تفکیک کرد.
وی با اشاره به اینکه این مرز بندی در حوزه های خشکی ، هوا و دریا نیز نباید باشد گفت : خوشبختانه هم اکنون ظرفیت های بسیارمناسب و بالایی در حوزه حمل و نقل دریایی خصوصا در حوزه خلیج فارس ، دریای عمان و منطقه خزر وجود دارد.
وی با بیان اینکه برگزاری این همایشها نشان دهنده هم افزایی و هم گرایی درصنعت دریایی کشور است اظهار داشت : در بخش علمی نیز ظرفیت های علمی-پژوهشی مفیدی چون ایجاد گروه علوم و فنون دریایی در شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم، تشکیل دانشکده پژو هش های دریایی ، اخذ مجوزتاسیس مرکزمنطقه ایی اقیانوس شناسی غرب آسیا و تدوین سند راهبردی درحوزه علوم و فنون دریایی نشان می دهد که ظرفیت خوبی در آموزش و پژوهش علوم دریایی در کشور ایجاد شده است.
دکتر احمدی با تاکید بر همکاری وزارت علوم و صنعت دریایی به تکمیل شناور تحقیقاتی اقیانوس پیما اشاره کرد و افزود: 70 درصد از مراحل ساخت شناور اقیانوس پیمای پیشرفته به اتمام رسیده و این شناور بزودی به بهره برداری می رسد.
 
برچسب ها: همایش
ارسال نظرات
آخرین اخبار