۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵

شاخص های عملیات در بنادر نیازمند بهبود است

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت : توسعه ناوگان تجاری کشور و حمایت از ناوگان ملی یک سیاست دائمی است.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۸۲۲۰
شاخص های عملیات در بنادر نیازمند بهبود استبه گزارش خبرنگار مانا محمد سعیدنژاد در بیست و دومین همایش هماهنگی ارگانهای دریایی کشور ضمن بیان این مطلب گفت : البته اجازه نمی دهیم برای کشور مشکلی ایجاد شود و ضمن حمایت از ناوگان ملی نیازهای مردم را برآورده می کنیم.
وی در ادامه گفت : لغو تحریم ها نباید محدود به لغو تحریم ناوگان خارجی باشدو تحریم ناوگان داخلی هم می بایست رفع شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سالانه حدود 50 هزارکشتی از تنگه هرمز عبور می کند گفت :  از این تعداد حدود 17 هزارکشتی تانکرو 15 هزار اقیانوس پیما به خلیج فارس تردد دارند.
وی بااشاره به اینکه مزیت زیرساختی در بخش ترانزیت بسیار مهم است افزود: حمل و نقل دریایی ما از حمل و نقل بین المللی تبعیت می کند.
سعید نژاد گفت: مهم این است موقعیت ترانزیت و ترانشیپ کشور باید به گونه ایی باشد تا جذب کالای بیشتری را شاهد باشیم .
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود : ما از مزیت موقعیت استراتژیکی و جغرافیایی و خطوط ساحلی نسبتا طولانی در شمال و جنوب برخوردارهستیم.
وی به مهمترین اقدامی که سازمان بنادر در بخش دریا می بایست انجام دهد اشاره کرد و افزود : مهندسی مجدد فرآیندها و بهره گیری از دانش و ابزار مدیریت نیاز اساسی سازمان بنادر و دریانوردی است که می بایست بیش از گذشته مورد توجه قرار دهد.
سعیدنژاد گفت : بسیاری از مشکلات ناشی از این است که فرآیندها مطابق با تکنولوژی پیشرفت نکرده است.
وی با اذعان به اینکه شاخص های عملیات در بنادر شاخص های قابل قبولی نیست و باید اصلاح و بهبود یابد گفت : بخشی از این مشکلات به مشکلات سخت افزاری و بخشی مربوط به مشکلات نرم افزاری است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ظرفیت بنادر کشور در حال حاضر 185 میلیون تن در سال است اظهار داشت : در صدد هستیم این میزان را به بیش از 200 میلیون تن برسانیم.
وی افزایش مشارکت بخش خصوصی را یکی دیگر از سیاست های مهم و محوری سازمان بنادر دانست و افزود: بدون این همکاری ها، انتظار رشد، غیرواقعی خواهد بود، البته باید سیاست های حمایتی و تسهیلات لازم را نیز در این رابطه داشته باشیم.
سعید نژاد تاکید کرد : سیاست حمایتی سازمان بنادرایجاد تسهیلات و امکانات ورود بخش خصوصی به بنادرکشور است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به موضوع تعرفه های بندری اشاره کرد و گفت : استفاده از تعرفه های انعطاف پذیر، در قانون برنامه پنجم توسعه قید شده است و باید با استفاده از مکانیزم های تعرفه ، سیاست های خود را دنبال کنیم.
وی گفت : بحث گردشگری دریایی از سیاست های حمایتی سازمان بنادر و دریانوردی است و در آینده هم مورد توجه قرار خواهد گرفت.
سعیدنژاد در پایان اظهار داشت : صندوق توسعه ملی با قوانین سخت محدود به استفاده بخش خصوصی است و بخش دولتی مجاز به استفاده از این صندوق نیست.
به گفته وی سازمان بنادر و دریانوردی از هر بخش خصوصی که بخواهد از این صندوق استفاده کند حمایت می کند.
برچسب ها: همایش
ارسال نظرات
آخرین اخبار