۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱

متولی آموزش دریایی در کشور مشخص نیست

باید متولی امر آموزش دریایی در کشور مشخص شود متاسفانه این موضوع طی سالهای اخیر مغفول واقع شده است.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۴۸۲۰۳
متولی آموزش دریایی در کشور مشخص نیسترئیس امور عملیات کارکنان دریایی شرکت ملی نفتکش ایران در گفتگو با مانا ضمن بیان این مطلب افزود:به اعتقاد ما این بحث با توجه به اصل 30 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به وزارت علوم برمی گردد و دولت موظف است امکانات آموزش و پرورش رایگان را تا سرحد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد.
جعفر جلالی در ادامه با بیان اینکه متولی امر آموزش وزارت علوم است اظهار داشت: بدون همراهی و همگامی وزارت علوم به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید.
وی گفت:در حال حاضر بورسیه دانشجویان دریانوردی تبدیل به یک معضل شده است و این معضل می تواند آسیب خیلی جدی به مراکز آموزش دولتی که در حال حاضر در چابهار است وارد کند.
رئیس امور عملیات کارکنان دریایی با اشاره به اینکه جای متولی و صنعت عوض شده است افزود: چرا باید دو شرکت بزرگ کشتیرانی به آموزش پایه که وظیفه وزارت علوم است ورود پیدا کنند؟ کشتیرانی ها باید بر روی مباحث کشتیرانی، علوم جوی، هدایت کشتی، ناوبری و خرید کشتی تمرکز کنند اما به دلیل ضعفی که متولی دارد مجبور هستند این ضعف را پوشش دهند.
وی با اشاره به این نکته که وزارت علوم خود را کنار کشیده افزود: دولت همانطور که هزینه آموزش یک دستیار جراحی را متقبل می شود باید هزینه آموزش دریانورد را هم بپردازد.
جلالی در ادامه با ابراز نگرانی از وضعیت موجود گفت: ما نگزان این هستیم کرسی آموزش های پایه کم کم حذف شود و همانطور که صنعت طی چند سال گذشته دانشجویی را برای بورسیه اعزام نکرده است احتمال دارد این بحث کم کم منتفی شود و مشکلاتی را برای این قسمت به وجود آورد.
وی در ادامه یاد آور شد: دلیل اینکه متولی نتوانسته کار خود را انجام دهد این است که از مکانیزم ها و زیرساخت ها بهره لازم را نبرده است. اگر مراکز آموزش عالی بتوانند ازاساتید خبره دریایی که در بحث صنعت و دریا کار کرده اند استفاده کنند مطمئنا موفق می شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار