۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱

دوره آموزشی آشنایی با گونه های مهاجم غیر بومی برگزار شد

دوره آموزشی آشنایی با گونه های مهاجم غیر بومی آبهای ساحلی شمالی و جنوبی کشور با حضور کارشناسان محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست و ادارات کل محیط زیست استانها در هتل نوید ساری آغاز و به مدت 5 روز ادامه خواهد داشت.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۱۹۸
دوره آموزشی آشنایی با گونه های مهاجم غیر بومی برگزار شد

به گزارش مانا، مهردادی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در این دوره آموزشی گفت: دریا به لحاظ ژئوپولتیکی و بیولوژی در شمال و جنوب کشور دارای اهمیت ویژه ای است.
وی با اشاره به مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: 22 درصد از مساحت کل مازندران، مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت این اداره کل است.
مهردادی با اشاره به وجود 5 رودخانه حفاظت شده کشور افزود: 3 رودخانه حفاظت شده هراز، سردآبرود و چالوس دراستان مازندران وجود دارد.
وی همچنین به گونه های مهاجم شانه دار دریایی اشاره کرد و گفت: این گونه مهاجم وارد دریای خزر شده و مشکلاتی را برای آبزیان دریای خزر بوجود آورده که باید با کار کارشناسی راهکارهایی برای مقابله با آن اتخاذ شود.
به گزارش مانا این دوره آموزشی با حضور دکتر عبدلی و دکتر کیابی از اساتید دانشگاه تدریس خواهد شد.
شرکت کنندگان در دوره آموزشی آشنایی با گونه های مهاجم غیر بومی آبهای ساحلی شمالی و جنوبی کشور علاوه بر کلاسهای آموزشی، از پناهگاه حیات وحش دشت ناز و سد شهید رجایی نیز بازدید خواهند کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار