۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱

شناسایی 24 سازه بدون مجوز در بندرعباس

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از شناسایی 24 سازه دریایی بدون مجوز و ثبت 80 سازه دریایی شناسنامه دار در سواحل این استان خبر داد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۸۱۹۰
شناسایی 24 سازه بدون مجوز در بندرعباسبه گزارش مانا از بندرعباس، "عباس کمالی" در این رابطه اظهار کرد: طبق مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی از ابتدای سال 93 تمامی استان های ساحلی کشور ملزم به داشتن طرح یکپارچه سازی مطالعات سواحل هستند.
وی افزود: این مطالعات در قالب تدقیق طول سواحل هم اکنون در استان هرمزگان در حال انجام است که به موجب آن طول دقیق سواحل اندازه گیری شده در این استان، 2هزار و 238 کیلومتر محاسبه شده است.
80سازه دریایی شناسنامه دار؛ 24 سازه بدون مجوز
معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون با صدور دو مجوز موافقت اولیه ساخت و بهره برداری سازه و تاسیسات دریایی، تعداد سازه های دریایی شناسنامه دار در هرمزگان به 80 فقره رسیده است.
وی از شناسایی 24 سازه دریایی بدون مجوز در سواحل این استان خبرداد و از مالکان سازه های غیر مجاز خواست تا پایان سال جاری نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.
کمالی همچنین یادآور شد: موارد صنعتی، تجاری، مسافری، نفتی، صیادی و چند منظوره از جمله کاربری های سازه ها در بخش ساخت و سازهای ساحلی به شمار می رود.
صدور مجوز ساخت و ساز دریایی رایگان است
معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از آمادگی این اداره کل برای اعطای مجوز به سرمایه گذاران جهت ساخت و ساز های دریایی خبر داد و گفت: متقاضیان می توانند با درخواست کتبی موارد مدنظر به اداره کل بنادر و دریانوردی و پر کردن چک لیست ها و فرم های مربوطه اداره مهندسی و سواحل این اداره کل، برای سرمایه گذاری اقدام کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه پس از تکمیل مدارک، کمیته صدور مجوز سازمان بنادر و دریانوردی با انجام امکان سنجی های زیست محیطی، فنی مهندسی و کاربری حداکثر یک ماهه مجوز را صادر خواهد کرد، افزود: بابت این صدور مجوز مبلغی از سرمایه گذار اخذ نخواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار