۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۱

تئوری بازگشت به دریا را تقویت کنیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش تقویت تئوری "بازگشت به دریا" از سوی همه فعالان دریایی را خواستار شد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۸۱۸۸
تئوری بازگشت به دریا را تقویت کنیم
امیر دریادار حبیب الله سیاری در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به چشم انداز سواحل مکران گفت : چشم انداز سواحل مکران را به لطف خدا بسیار خوب می بینم چرا که در چند سال گذشته این رویکرد و این نگاه مطرح نبود اما هم اکنون این فرهنگ سازی و این استقرار و نیز همت تمامی ارگانهای دریایی نوید خوبی برای این امر است.
وی با اشاره به اینکه تصور ما این بود برگزاری این همایش در این منطقه به دلیل دوری مسافت و معضلات  با کمترین استقبال روبرو خواهد شد ادامه داد : در سالهای گذشته این مباحث و توجه به سواحل مکران مطرح نبود اما در حال حاضر می بینیم خوشبختانه نه تنها این همایش به خوبی برگزار شد بلکه با استقبال خوب
از سوی مسئولین خصوصا رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولین ارگانهای دریایی روبرو شد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود : در تمامی سازمانها خوشبختانه توسعه ظرفیت های بنادرو سواحل در حال انجام است و ما اگر بتوانیم از این ظرفیت هایی که خداوند در این اقیانوس ها و سواحل در اختیار ما قرار داده است استفاده کنیم و همچنین به پتانسیل های کشورمان و نیز کریدورهای جنوب و شمال توجه ویژه داشته باشیم بسرعت توسعه خواهیم یافت.
دریادار سیاری تاکید کرد : همه کشورهای دنیا برای تامین منافع ملی شان بیشترین نگاه را به دریا دارند اما متاسفانه ما در بهترین ساحل مان بندر مهم نداریم.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما کشوری هستیم که چند صد سال بر دریا حاکم بوده ایم به طرح این سوال اشاره کرد که چرا این اتفاق افتاده است گفت : این قضیه به استعماری که در سالها قبل بر این سرزمین اعمال شده است بر می گردد که تفکر دریایی را از این سرزمین بیرون بردند. 
فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد : "تئوری بازگشت به دریا" می بایست از سوی همه فعالان دریایی تقویت و دنبال شود تا شاهد رشد و شکوفایی سواحل مکران باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار