۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷

برگزاری رزمایش کره جنوبی در نزدیکی آبهای کره شمالی

نیروی دریایی کره جنوبی در آبهای ساحلی شرقی این کشور تمرین نظامی یک روزه برگزار کرد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۸۱۷۴
برگزاری رزمایش کره جنوبی در نزدیکی آبهای کره شمالیبه گزارش مانا این تمرین نظامی نزدیک جزایر دوکدو با هدف تقویت توان نیروی دریایی کره جنوبی در برابر حملات احتمالی زیردریایی های کره شمالی برگزار شد.
نکته جنجالی این تمرین نظامی نزدیک بودن محل برگزاری آن به آبهای مورد اختلاف ژاپن و کره جنوبی بود و نیروی دریایی کره جنوبی پس از آنکه درخواست ژاپن برای لغو این تمرین نظامی را به صراحت رد کرد، این تمرین نظامی یک روزه را در دریای شرقی حدود پنجاه کیلومتری بندر جوکبیون و براساس برنامه قبلی برگزار کرد.
توکیو روز چهارشنبه از سئول خواسته بود این تمرین نظامی را لغو کند و اعلام کرده بود محل برگزاری این تمرین نظامی شامل بخشهایی از آبهای سرزمینی ژاپن نزدیک جزیره دوکدو است. این تازه تلاش توکیو برای اعلام رسمی مالکیت جزایر مورد اختلاف این کشور با کره جنوبی است.
اگر چه نیروی دریایی کره جنوبی به طور منظم تمرین برگزار می کند اما این نخستین بار بود که ارتش کره جنوبی این تمرین نظامی را در رسانه ها اعلام کرد. پیش از این آخرین تمرین نظامی کره جنوبی با استفاده از مهمات جنگی سال دو هزارو دوازده میلادی برگزار شده بود.
این اقدام غیرمعمول به علت تهدید های اخیر کره شمالی صورت گرفته است و از این مسئله حکایت دارد که تا چه اندازه ارتش کره جنوبی در برابر هر گونه تهدید و حمله کره شمالی جدی و قاطع خواهد بود.
اوایل این هفته کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از واحدهای نیروی دریایی این کشور بازدید کرد و سوار بر بزرگترین زیردریایی این کشور تمرین نظامی نیروی دریایی کشورش را هدایت کرد. وی همچنین بر لزوم افزایش آمادگی نظامی و حفظ توان عملیات زیرسطحی نیروی دریایی کره جنوبی تاکید کرد.
بر اساس این گزارش تمرین سه ساعته روز جمعه نیروی دریای کره جنوبی براساس سناریوی فرضی شناسایی، تعقیب و نابودی یک زیردریایی کره شمالی که وارد آبهای کره جنوبی شده بود طراحی و اجرا شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار