۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱

تشکیل کمیته گردشگری دریایی در خوزستان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان از تشکیل کمیته گردشگری دریایی در این استان خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۱۷۳
تشکیل کمیته گردشگری دریایی در خوزستانافشین حیدری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به اینکه در سفر اخیر رئیس جمهور به استان خوزستان شعار اینکه "خوزستان باید به قطب گردشگری کشور تبدیل شود" مطرح شد، بنابراین تمام تلاش ها در راستای تحقق بخشیدن به این امر توسط مسئولین استان آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه با حمایت استاندار، سال جاری شاهد باز شدن دریچه ای جدید در بحث گردشگری دریایی در خوزستان خواهیم بود، تاکید کرد: با دستور مستقیم استاندار و به ریاست معاونت عمرانی استانداری، کمیته گردشگری دریایی در استان خوزستان تشکیل شده است.
حیدری با بیان اینکه در این کمیته هر کدام از معاونین استانداری وظیفه مشخصی را به عهده دارند، خاطرنشان کرد:معاونت سیاسی اجتماعی در بحث فرهنگی، آموزش و تبلیغات، معاونت عمرانی عملیات اجرایی پروژه ها و معاونت برنامه ریزی در بحث تامین منابع مالی فعال است.
وی یادآور شد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز به عنوان بخشی از این ستاد موظف است تا سرمایه گذاران بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری دریایی به این طرح ها هدایت کند
این مقام مسئول در استان خوزستان ادامه داد: هم اکنون ظرفیت های گردشگری دریایی استان در این کمیته در حال بررسی است.
وی افزود: در این راستا چند شرکت مهندسین مشاور در حال مطالعه روی این ظرفیت ها و آماده کردن آنها برای تبدیل شدن به منطقه گردشگری هستند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، تصریح کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده توسط کارشناسان مربوطه، نیمه دوم امسال شاهد عملیات اجرایی ایجاد پروژه های گردشگری دریایی در استان خواهیم بود.
این مقام مسئول در استان خوزستان، رودخانه کارون را یکی از مهمترین ظرفیت های استان در بخش گردشگری دریایی عنوان کرد و گفت: در کمیته گردشگری دریایی، توجه ویژه ای به رودخانه کارون شده است، به خصوص بخشی که داخل شهر اهواز واقع است.
وی دریاچه های پشت سدها، رودخانه های جاری، بندر امام خمینی، جزیره مینو، تالاب شادگان و... از دیگر ظرفیت های گردشگری دریایی استان خوزستان محسوب می شوند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: درراستای پیشبرد اهداف کمیته گردشگری دریایی علاوه بر استانداری نقش شهرداری نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
حیدری، تصریح کرد: امیدواریم با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در آینده ای نه چندان دور شاهد درخشش بخش گردشگری دریایی خوزستان در کشور باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار