۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰

دانشگاه دریانوردی چابهار، محور توسعه صنعت دریایی ایران

مدیر كل وزراتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار با بهره گیری از نیروهای انسانی متخصص و بهره مندی از پتانسیل دریای متصل به اقیانوس می تواند محوریت توسعه صنعت استراتژیك دریایی جمهوری اسلامی ایران را در ابعاد ملی و بین المللی راهبری كند.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۸۱۶۹
دانشگاه دریانوردی چابهار، محور توسعه صنعت دریایی ایرانبه گزارش ماناعبدالحسین فریدون، در بازدید از بخشهای مختلف دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار پیشرفت و توسعه این دانشگاه را بسیار خوب و رو به جلو برشمرد و افزود: ساخت و سازهای مراكز اداری، آموزشی و آزمایشگاههای مدرن و پیشرفته می تواند در افزایش سطح علمی دانشجویان این دانشگاه به عنوان قطب علمی دریانوردی كشور تاثیر بسزایی داشته باشد.
فریدون نقش این دانشگاه را در خصوص حل معضل بیكاری جوانان مهم و تاثیر گذار عنوان كرد وخاطر نشان كرد: دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با برنامه ریزی دقیق و براساس نیازهای منطقه و نیاز سنجی باید برای ایجاد اشتغال زایی مولد در منطقه و در ابعاد مختلف دریایی اولویتهای خود را مشخص و عملیاتی سازد.
وی ادامه داد: افزایش سطح كیفی دانشگاه و مشتری محوری از مهمترین برنامه های وزارت علوم برای دانشگاهها در سال جاری قرار دارد و دانشگاهها نیز باید در این راستاباید با جدیت تمام گام بردارند تا شاهد توسعه علمی و صنعتی بیش از پیش در جامعه علمی كشور باشیم.
مدیر كل وزراتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاكید بر اینكه دانشگاهها باید 15 درصد از ردیف بودجه خود را به كارهای تحقیقاتی و پژوهشی اختصاص دهند یادآور شد: با این روند فارغ التحصیلان دانشگاههای ما با توان كارآفرینی وارد جامعه شده و این مهم در كم رنگ كردن معضل ریشه ای بیكارینقش كلیدی ایفا می كند.
فریدون جذب مشتریان بین المللی را برای دانشگاه دریانوردی وعلوم دریایی چابهاریك امر مهم و كاربردی برشمرد و افزود: این دانشگاه به دلیل دارابودن دریای متصل به اقیانوس باید با تمركز بر روی فعال سازی پتانسیل های دریایی كه مهجور ماندن، روندتوسعه صنعت دریایی در ابعاد مختلف را به دوش كشیده كه این توسعه می تواند نقش چشمگیری در رفع مشكلات منطقه نیر داشته باشد.
وی همچنین تقویت ارتباط با صنعت را یكی دیگر از مهمترین برنامه های وزارت علوم عنوان كرد و افزود: دانشگاهها با تقویت روابط خود با بازار صنعت می توانند توسعه اقتصاد دانش بنیان را كه در آن منابع انسانی متخصص نقش پایه ایی ایفا می كنند را عملیاتی كرده و این مهم از وظایف تعریف شده برای دانشگاهها یمی باشد.
وی خاطر نشان كرد: حمایت مسوولان استانی از دانشگاههای به عنوان متولیان پرورش استعدادهای علمی و پژوهشی می تواند در كاهش و رفع معظلات هر منطقه بسیار موثر باشد و به نوعی بااین حمایت زمینه را برای توسعه علمی و شتاب دار فراهم خواهند كرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار