به گزارش مانا این توافقنامه كه قرار بود میان سه شركت MSC، CMA CGM و Maersk با کشور چین منعقد شود به این شركتها اجازه رد و بدل كانتینرها میان یکدیگر را میداد اما وزیر اقتصاد چین توافق میان این سه شركت بزرگ كانتینربربا چین را لغو کرد
اقدامات اولیه لازم برای انجام این توافقنامه ماه جون سال گذشته انجام شد و پیشبینی میشد كه تا آخر سال قبل این توافقنامه عملی شود.
بعد از تأیید كمیسیون اروپا و كمیسیون دریایی دولت آمریكا، نوبت به تأیید طرف چینی رسید که این امر محقق نشد.
مدیریت اجرایی مرسك اظهار داشت كه: تمام سعی خود را برای پوشش نیازها و خواستههای طرف چینی كردیم.
"وینست كلرك" با بیان اینکه P3 باعث افزایش كارایی مرسك و رضایت بیشتر مشتریان میشد ادامه داد : تأخیرهای به وجود آمده در تأیید توافقنامه از طرف كمیسیون اروپایی و كمیسیون دریایی آمریكا باعث شد تا تاریخ آغاز بکار این قرارداد به پایان سال 2014 موكول شود.
وی گفت : این تاخیر موجب از دست رفتن 255 مأموریت برای كشتیها بین آسیا و اروپا، دریای آتلانتیك و اقیانوس آرام شده است.
لغو این قرارداد بنا به خواسته شركتهای كشتیرانی چینی به دلیل اعمال قدرت بیش از اندازه بر بازار این کشور انجام شده است.