۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱

بازدید هوایی رئیس مجلس از فازهای پارس جنوبی

رئیس مجلس شورای اسلامی امروز با یک فروند بالگرد از روند اجرایی فازهای در دست اجرای طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی و سکوهای دریایی این پروژه بازدید کرد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۷۱۵۶
بازدید هوایی رئیس مجلس از فازهای پارس جنوبیبه گزارش مانا، فازهای 12، 15، 16، 17 و 18 میدان گازی پارس جنوبی از جمله طرح هایی بود که مورد بازدید علی لاریجانی و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
وزیر نفت در جریان این بازدیدها گزارش هایی از روند اجرای فازهای دردست ساخت و بهره برداری در میدان گازی پارس جنوبی به رییس مجلس و هیات همراه ارایه کرد.
رئیس قوه مقننه دراین بازدیدها برحمایت مجلس برای تسریع در اتمام پروژه های پارس جنوبی تاکید کرد.
لاریجانی گفت: پارس جنوبی از پروژه های مهم کشوراست وسال هاست سرمایه گذاری به روش های مختلف را دنبال می کند.
وی اضافه کرد: امروز از نزدیک میزان پیشرفت این طرح ها را ارزیابی و مشکلات آنها را شناسایی می کنیم و این که چطور می توانیم برای پیشرفت سریع تر فازها حمایت کنیم را مورد بررسی قرار می دهیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص کمک مجلس به توسعه تولید گاز افزود: دربودجه سال 93 تمهیدات خوبی برای کمک به فعالیت ها در وزارت نفت در نظر گرفته شده که امیدواریم از این امکان پروژه ها بتوانند فعال تر عمل کنند و به طور حتم با ارزیابی ها اگر نیاز باشد اقدامات دیگری در مجلس صورت خواهد گرفت.
در این بازدید جمعی از مقام های ارشد وزارت نفت، اعضای کمیسیون انرژی مجلس و نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی، استاندار بوشهر و فرمانداران عسلویه و کنگان رییس مجلس شورای اسلامی را همراهی کردند.
برگزاری نشست مشترک با مدیران و مسوولان صنعت نفت درپارس جنوبی از جمله برنامه های پیش بینی شده در جریان سفر رییس مجلس شورای اسلامی به عسلویه است.
هم اکنون فازهای 13، 14، 19تا 22 پارس جنوبی در قالب طرح های اولویت دوم پارس جنوبی با متوسط 60 درصد پیشرفت فیزیکی و فازهای 12 و 15 تا 18 پارس جنوبی با متوسط پیشرفت بالای 90 درصد در قالب طرح های اولویت نخست پارس جنوبی دردست اجراست.
طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی با 24 فاز در شهرستان های عسلویه و کنگان در جنوب استان بوشهر در دست اجراست که اکنون10 فاز آن با تولید روزانه 280 میلیون متر مکعب در حال بهره برداری است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار