۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷

3 کشته و34 مفقود در پی غرق کشتی در مالزی

در پی غرق یک قایق چوبی حامل 97 مهاجر غیر قانونی اندونزیایی در آبهای مالزی، سه نفر کشته و 34 نفر مفقود شدند.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۶۱۵۴
3 کشته و34 مفقود در پی غرق کشتی در مالزیبه گزارش مانا و به نقل از رویترز تلاش ناجیان برای نجات مسافران این قایق چوبی که حامل بار بیش از حد مجاز بود تاکنون بی نتیجه مانده است.
به گفته یکی از مقامات آژانس اجرایی دریانوردی این قایق که حدود ساعت یک صبح امروز(چهارشنبه) در ناحیه Stait of Malacca در آبهای شهر ساحلی بانتیگ(Banting) غرق شده شرایط لازم جهت سفر دریایی را نداشته است.
محمد زوری همچنین اظهار داشت: این قایق به سمت آبهای مالزی در حرکت بود اما یکی دیگر از دست اندرکاران نجات اظهار داشت این قایق از مالزی رهسپار استان شمالی اندونزی "آچه" بوده است.
از سوی دیگر محمد حمبالی یاکوپ (Hambali Yakup)، رییس گروه امداد و نجات اعلام کرد: احتمال شنای برخی مسافران برای رسیدن به ساحل وجود دارد.
پلیس جسد دو کشته را پیدا کرد و کشته سوم نیز توسط خبرنگار رویترز در سواحل نزدیک به محل وقوع حادثه رویت شده است.
به گفته یکی دیگر از مقامات امداد و نجات این قایق از جزیره "کاری" مالزی که جزیره بسیار کوچکی با مزارع تولید روغن نخل است حرکت کرده است.
مالزی به عنوان یکی از کشورهای ثروتمند جنوب شرق آسیا، یکی از قطبهای جذب کارگران خارجی غیرقانونی از اندونزی و دیگرکشورهای منطقه است و در حال حاضر کارگران غیرقانونی بسیاری در مزارع خرمای این کشورمشغول به کارند.
زوری همچنین به رویترز گفت : این قایق غیرقانونی بوده و تمام مسافران آن اندونزیایی بوده اند.
در حال حاضر عملیات امداد و نجات توسط یک هلیکوپتر ، یک کشتی بزرگ و چهار قایق کوچکتر با کمک قایقهای ماهیگیری ادامه دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار