۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸
دبیر کل IMO پیام داد:

دریانوردان متشکریم

در آستانه روز جهانی دریانورد دبیر کل سازمان بین المللی دریانوردی که از بندر هامبورگ دیدن می کرد در پیامی به مناسبت 25 ژوئن 2014 میلادی مطابق با 4 تیر ماه 1393 از مردم جهان خواست مراتب قدردانی خود را از دریانوردان اعلام کنند.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۴۶۱۵۱
دریانوردان متشکریم به گزارش مانا در متن پیام "کوجی سکیمیز " آمده است : به مناسبت روز دریانورد و در چهارمین روز دریانورد از میان جرثقیل‌ها و كانتینرها در یكی از پرترددترین بنادر جهان، هامبورگ در شمال آلمان با شما صحبت می‌كنم.
این بندر همانند بسیاری از بنادر جهان، به عنوان یك هاب هیچگاه غیرفعال نیست و بصورت 24 ساعته و 365 روز در سال فعال است و كالاها از سراسر نقاط جهان از هر نوع كشتی در آن بارگیری و تخلیه می‌شود.
محصولات و كالاهای مصرفی در كانتینرهای غول پیكر از شرق دور و آمریكا جهت ورود به بازارهای اروپا وارد این بندر می‌شود. حمل‌كننده‌های بزرگ مواد فله انبارهای خود را با سنگ معدن، مواد معدنی، زغال سنگ و غلات پر می‌كنند. كودهای شیمیایی و حیوانی برای استفاده كشاورزان اروپایی وارد اروپا می‌شوند. تانكرهای نفت خام، فراورده‌های نفتی و شیمیایی را از مراكز صنعتی این قاره (اروپا) جهت واردات و صادرات حمل می‌ کنند.
در تمام نقاط جهان بنادری نظیر هامبورگ مانند قلب این سیاره عمل می‌كنند كه به بسیاری از بخش‌ها زندگی می‌بخشند.
دبیر کل IMO در بخشی از این پیام گفت: به همراه این فعالیت‌ها افرادی هستند كه بر روی این كشتی‌ها فعالیت می‌كنند و حدود 1.5 میلیون دریانورد كه روزانه با سختی‌های زیادی مواجه می‌شوند تا اقتصاد جهانی ما را پایدار نگه دارند. آنها زندگی سختی را می‌گذرانند و در شرایط متغیر آب و هوایی ساعت‌های طولانی در شرایط محدود كار می‌كنند و درحالیكه فرصت‌های محدودی برای تعاملات اجتماعی یا استراحت دارند. كار آنان بسیار سخت و سطح مسئولیت آنان بسیار بالاست.
دوری از خانواده و نزدیكان برای ماهها می‌تواند یك خصوصیت دائمی در زندگی یك دریانورد باشد و تهدید دزدی دریایی و سوانح دریایی در ذهن بسیاری از دریانوردان وجود دارد.
وی در بخش دیگری از این پیام گفت: بنابراین امسال، در 25 ژوئن، روز دریانورد، بار دیگر از مردم می‌خواهیم مراتب قدردانی خود را نسبت به دریانوردانی كه بی‌صدا و بی‌توجه همگان چرخ‌های جهان را به حركت در می‌آورند، ابراز کنند.
سال گذشته كمپین‌ما با موفقیت بی‌نظیری همراه بود و داستان‌ها، ویدیوها،‌پست‌ها، اخبار و نظرخواهی‌های زیادی در سایت‌های اینترنتی از سوی كارشناسان و مبادی رسانه‌ای در جهان منتشر شد. پیام‌های Twitter در كمپین به بیش از 10 میلیون نفر در جهان رسید درحالیكه درشبکه اجتماعی Face book بیش از 300.000 نفر كاربر از آنها مطلع شدند.
بنابراین امسال چرا به كمپین ما نمی‌پیوندید؟ تنها باید این جمله «دریانوردان برای من ..... می‌آورند» را كامل كنید و آن را در رسانه جمعی پست كنید.
در رابطه با آن به موضوعی فكر كنید كه به شما تعلق دارد و مربوط به دریا می‌شود. می‌تواند ماشین شما، غذایی كه مصرف می‌كنید، لباس شما یا گچت‌هایی كه استفاده می‌كنید یا مبلمان شما باشد. آنها را بنویسید و پست كنید و این جمله را به آن اضافه كنید «متشكرم دریانورد» و اگر می‌توانید ویدیو یا عكس نیز همراه آن پست كنید.
از این طریق صدای خود را به میلیون‌ها نفر دیگر كه در این روز زمانی را صرف قدردانی از این اشخاص می‌نمایند كه سخت كار می‌كنند تا زندگی بهتری برای ما فراهم نمایند می‌‌رسانیم
. «دریانوردان متشكریم»
ارسال نظرات
آخرین اخبار