۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷

ضرورت توسعه سواحل مکران در دو بعد دفاعی و اقتصادی

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه سواحل مکران باید دو وجهی باشد گفت: روند این توسعه باید به نحوی باشد که هم توسعه امنیتی و دفاعی را به دنبال داشته باشد و هم توسعه اقتصادی را در بعد منطقه ای و کلان با هدف تأمین منافع ملی دربر گیرد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۶۱۵۰
ضرورت توسعه سواحل مکران در دو بعد دفاعی و اقتصادیبه گزارش مانا، دکتر علی لاریجانی دقایقی پیش در دومین همایش ملی توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی که با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد، با اشاره به فعالیت های ارتش در حوزه جنوب شرقی کشور، اظهار داشت: دکتر امیر سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش با تیزهوشی، تلاش زیادی برای توسعه نیروی دریایی در جاسک به چابهار کرده است و اگر چه ایشان نظری برای کمبود امکانات نیز دارند، به حق است.
وی اضافه کرد: خوشحالیم که برای توسعه مناطق مختلف کشور، افراد و مسئولان دور هم جمع می شوند و در فضای معقول، مسائل را مورد بررسی قرار می دهند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح توسعه سواحل مکران، تاکید کرد: توسعه مدنظر در این منطقه باید دو وجهی باشد به نحوی که هم توسعه امنیتی و هم دفاعی را به دنبال داشته باشد و هم توسعه اقتصادی را در بعد منطقه ای و کلان با هدف تأمین منافع ملی دربر گیرد.
لاریجانی با بیان اینکه بیشترین جنگ ها حتی در سه دهه اخیر در منطقه خلیج فارس رخ داده است، ادامه داد: اگر از قبل ما به مناطق ساحلی بیشتر توجه داشتیم، می توانستیم در دفاع خیلی موفق تر عمل کنیم.
وی با بیان اینکه امروز نیز شرایط منطقه، شرایط پر تنش است، اضافه کرد: این امر نشان می دهد این منطقه می تواند منطقه ای ناآرام باشد، چرا که رقابت هایی که در این منطقه برای آینده با توجه به رشد اقتصادی تیم از طرف قدرت های دنیا مدنظر است، آمیخته به رقابت های امنیتی و نظامی است، لذا با توجه به بیداری اقتصادی در این منطقه به منطقه شرقی رقابت ها از صرف اقتصادی بودن می تواند به سمت مسائل دفاعی و امنیت نیز سوق پیدا کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اشغال عراق طعمه جذابی برای آمریکا نبود و در گلوی امریکا گیر کرده است، گفت: وجود چنین جنگ هایی نشان می دهد که تمامی معادلات در منطقه و حتی دنیا پایه صادقانه و عقلانی ندارد و از همین رو که برای به نظم کشیدن مسائل منطقه ما نیز باید یک نیروی صلح آمیز و مقتدر نظامی و دفاعی را در اختیار داشته باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار