۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶

حمایت ویژه دولت از سرمایه گذارانِ گردشگری دریایی

استاندار مازندران از حمایت ویژه دولت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در سواحل مازندران و توسعه گردشگری دریایی در این استان خبر داد .
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۶۱۴۴
حمایت ویژه دولت از سرمایه گذارانِ گردشگری دریاییبه گزارش مانا ربیع فلاح جلودار در حاشیه بررسی سرمایه گذاری در سواحل نوشهر و پروژه مارینا که در بندر نوشهر تشکیل شده بود از عزم ویژه دولت در حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در سواحل مازندران خبر داد .
استاندار مازندران افزود: مازندران با برخورداری از 400 کیلومتر محور سواحلی فرصت مطلوبی برای سرمایه گذاری فراهم کرده است که سرمایه گذاری گردشگری دریایی بخشی از این فرصت مطلوب بشمار می رود .
وی افزود: با اجرایی شدن آئین نامه ساماندهی سواحل شمالی بطور حتم چالش های پیشرو و موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی مرتفع شده است و زمینه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم شده است .
استاندار مازندران تاکید کرد: در صورت سرمایه گذاری در سواحل، توسعه پایدار در مازندران از سرعت بیشتری برخوردار خواهد بود و دریا می تواند در زمینه اقتصاد و تولید بیشتر از مناطق جلگه ای و خشکی این محور توسعه استان را فراهم کند .
فلاح جلودار خاطرنشان کرد: متاسفانه در گذشته از منابع ارزشمند دریا و گردشگری دریایی غفلت شده است و ما از همه سرمایه گذاران واقعی که در این بخش وارد شوند بطور جدی و ویژه حمایت خواهیم کرد .
وی یادآور شد: از سوی دیگر ساخت و سازهای بی رویه و غیرقانونی در سواحل بزرگترین ضربه را به سواحل و راه دسترسی مردم به دریا زده است که در این خصوص بدنبال برخورد جدی با این موارد و بهره برداری درست از سواحل با حمایت از بخش خصوصی هستیم .
فرماندار نوشهر نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های دریایی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی گفت: با توجه به وجود بندر و نزدیکی کوه و دریا و از طرفی هم حضور میلیونی گردشگر و مسافر در این منطقه فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری دریایی در شهرستان نوشهر فراهم است .
محمدعلی قمی اویلی در جلسه توسعه گردشگری دریایی نوشهر با اشاره به ظرفیت بالای نوشهر در حوزه گردشگری اظهار داشت: باید از دریا به عنوان یکی از ظرفیت های قوی استفاده کنیم و با حل مشکل راه دسترسی نوشهر به کجور نیز می توان در حوزه جنگل و اکوتوریسم بهره فراوان گردشگری برد .
قمی با بیان اینکه 85 درصد جمعیت ساحل نشین نوشهر را غیر بومی ها تشکیل می دهند و تنها 15 درصد را بومی ها در اختیار دارند تصریح کرد: باید در حوزه ساخت و ساز ساحل مدیریت ویژه ای صورت گیرد و در جهت منافع شهرستان نوشهر بهره گرفت .
فرماندار نوشهر به نخستین پروژه بزرگ گردشگری دریایی در نوشهر پرداخت و تصریح کرد: این پروژه تحت عنوان «مارینا» قصد فعال کردن گردشگری دریایی در نوشهر را دارد که از بخش های متعدد و متنوعی برخوردار است و ما نیز تا جایی که این پروژه در مسیر قانون حرکت کند از آن حمایت می کنیم .
وی توسعه گردشگری دریایی را در حوزه اشتغال زایی بسیار مهم خواند و گفت: توسعه بندر نوشهر در راستای سیاست ها و منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال است و ما همواره در هر ساعت از شبانه روز آماده کمک به توسعه و شکوفایی گردشگری در شهرستان نوشهر هستیم .
مدیر پروژه مارینا همچنین در حاشیه نشست سرمایه گذاری در سواحل نوشهر گفت:این پروژه چند منظوره با هدف احداث رستوران دریایی، اسکله تفریحی، حوضچه های شنا و صید آبی و ورزش های آبی و قابلیت های دیگر اجرایی خواهد شد .
ارسال نظرات
آخرین اخبار