۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴

تشکیل کارگروه جامعه بندری در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای تشکیل کارگروه جامعه بندری در مجتمع بندری شهید رجایی به منظور بهره گیری از دیدگاه های تمام سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی خبر داد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۶۱۴۲
تشکیل کارگروه جامعه بندری در بندر شهید رجاییبه گزارش مانا ابراهیم ایدنی در نشست مشترک مسئولان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بندرعباس با مسئولان حوزه دریایی و بندری این استان،برگزاری نشست مشترک با صاحبان کالا، تجار، ترخیص کاران و سرمایه گذاران بندری را بستری مناسب برای رشد تجارت کشور و منطقه عنوان کرد و گفت: هم اکنون مجموعه بنادر هرمزگان آماده دریافت نقطه نظرات ذی نفعان بندری در فضایی صمیمی برای بهبود شرایط کاری است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تشکیل کارگروهی متشکل از جامعه بندری کشور به منظور پیگیری موانع و معضلات بندری در استان هرمزگان خبر داد و راه حل اصلی کاهش هزینه های بخش حمل و نقل دریایی را افزایش کیفیت خدمات بندری ارائه شده به خطوط کشتیرانی و صاحبان کالا دانست.
وی در ادامه به توسعه ترانزیت و ترانشیپ به عنوان یکی از اهداف مهم بندر شهید رجایی اشاره کرد و از صاحبان کالا خواست تا برای حمل کالای خود به جای مسیرهای جاده ای از ظرفیت شبکه ریلی و کشتی های فیدری استفاده کنند.
ایدنی مهم ترین اولویت بندر شهید رجایی را ارائه خدمات مطلوب به ذی نفعان، حمایت از سرمایه گذاران و رفع مشکلات آنها به شکل راهبردی و کاربردی عنوان کرد و خواستار متنوع شدن سرمایه گذاری ها برای حفظ جریان پایدار تجارت در بزرگ ترین بندر تجاری کشور شد.
رئیس اتحادیه کارگزاران گمرکی هرمزگان که ریاست اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان را نیز عهده دار است، با بیان اینکه هم اکنون ارتباط خوبی بین فعالان بخش خصوصی و اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان شکل گرفته است، گفت: فعالان بخش خصوصی به منظور سرمایه گذاری بیشتر و رفع مسائل و مشکلات حوزه دریایی و بندری هرمزگان خواستار تشکیل کارگروهی تخصصی در این زمینه هستند.
محمدامین صباغ زاده بندر شهید رجایی را مأوای بازرگانان و ترخیص کاران بنادر هرمزگان توصیف کرد و برگزاری چنین جلساتی را برای کاهش موانع فعالیت تجار در بازار منطقه ای موثر دانست.
به گزارش مانا این نشست به منظور بررسی مشکلات سرمایه گذاران و فعالان این بخش عصر روز گذشته در مجتمع بندری شهید رجایی برگزار شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار