۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸

الحاق زیر دریایی جدید به ناوگان روسیه

نیروی دریایی روسیه در راستای آمادگی برای مقابله با تهدید های خارجی و در وهله تهدید ناتو به زیردریایی اتمی جدید مجهز شد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۶۱۳۸
الحاق زیر دریایی جدید به ناوگان روسیهبه گزارش مانا زیردریایی اتمی"سورودوینسک" طی مراسمی در بندر سورودوینسک در شمال غرب روسیه به آب انداخته شد.
دریادار"ویکتور چیرکوف"فرمانده نیروی دریایی روسیه در این مراسم بر عزم فرماندهی این نیرو برای تقویت ناوگان زیردریایی های اتمی و ناوهای راهبردی روسیه تاکید کرد.
وی گفت: در سالهای آینده بر تعداد زیردریایی های اتمی راهبردی روسیه افزوده خواهد شد و نسل پیشرفته تری از زیردریایی های اتمی به نیروی دریایی تحویل خواهد شد.
فرمانده نیروی دریایی روسیه ادامه داد: زیردریایی های کهنه که امکان تعمیر و نوسازی آن وجود دارد نابود نخواهد شد و این زیردریایی ها در دو کارخانه تعمیر کشتی در منطقه پریموریه و سورودوینسک تعمیر و نوسازی می شوند.
وی اضافه کرد: دوره از رده خارج کردن ناوها و زیردریایی هایی که امکان نوسازی دارند به پایان رسیده است و این نوع تسلیحات نوسازی و به پیشرفته ترین تجهیزات و جنگ افزارها مجهز خواهند شد.
روسیه در حال حاضر بیش از 60 فروند زیردریایی دارد که از این تعداد حدود 10 فروند زیردریایی اتمی راهبردی و بیش از 30 فروند هم زیردریایی اتمی چندمنظوره و بقیه زیردریایی های دیزلی هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار