۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶

لایروبی خور گناوه در دست مطالعه است

مدیرکل بنادر ودریانوردی استان بوشهر گفت:تجمع ناوگان سنتی غیرفعال درخور گناوه به یک دغدغه و مشکل اساسی تبدیل شده است.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۶۱۳۳
لایروبی خور گناوه در دست مطالعه استبه گزارش مانا محمد راستاد در نشست با فرمانداراین شهرستان افزود: با توجه به تقاضاهای خوب بخش خصوصی برای ایجاد پایانه کانتینری دربندرگناوه، رشد تخلیه و بارگیری دراین بندر وضعیت مناسبی دارد و با اقدامات صورت گرفته، زمینه برای بهبود آن فراهم است.
وی با بی نظیرخواندن جایگاه گناوه درعرصه تجارت دریایی گفت: تمایل بازرگانان گناوه به حمل و نقل مدرن کالا، نقش چشمگیری در بهبود تجارت و ایجاد جایگاهی جدید برای این شهرستان دارد.
مدیرکل بنادر ودریانوردی استان بوشهر بیان کرد: تجمع ناوگان سنتی غیرفعال درخور گناوه به یک دغدغه و مشکل اساسی تبدیل شده است.
وی گفت: با توجه به این که تجمع نامتعارف موتورلنج ها درخوراین بندر، از لحاظ فنی و تجاری مناسب نیست و ایمنی تردد را با خطر مواجه کرده، باید ساماندهی شود.
مدیرکل بنادرودریانوردی استان بوشهر گفت: طرح لایروبی وجمع آوری رسوبات خور (آبراه دریایی) بندرگناوه در دست مطالعه است.
راستاد بیان کرد: ساماندهی توقف شناورها علاوه بر اینکه  از سرایت آتش سوزی های احتمالی در یک شناور به سایر شناورها جلوگیری می کند، وضعیت امداد رسانی را در این زمینه بهبود می بخشد.
فرماندار گناوه نیز با تاکید بر ضرورت لایروبی مجدد خور گناوه و احداث خور بندر ریگ گفت: در صورت ایجاد شرایط و زمینه های مناسب، سرمایه گذاران علاقه مند به فعالیت درعرصه تجارت دریایی به این شهرها جذب می شوند.
عبدالنبی یوسفی، با قدردانی از نگاه ویژه و اقدامات ارزشمند اداره کل بنادر و دریانوردی استان برای بهبود شرایط و حل مشکلات تجارت دریایی در شهرستان گناوه گفت: از آن جا که 67درصد مردم این شهرستان به نوعی با دریا و بازرگانی در ارتباط هستند، ایجاد فرصت های مناسب برای سرمایه گذاری های گسترده تر در این زمینه بیش از پیش احساس می شود.
وی بهبود زیرساخت های بندری را از ضرورت های شهرستان گناوه دانست و خواستار احداث انبار و سالن سرپوشیده مناسب برای جلوگیری از ایجاد خسارت به کالاها، تقویت گارد حفاظت، ساماندهی محوطه اداره بندر و کنترل شناورهای فعال و غیرفعال مستقر درخور گناوه شد.
بندر گناوه از بنادر فعال تجاری استان بوشهر است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار