۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰

موانع اقامت اتباع خارجی در چابهار رفع می‌شود

چابهار همانند سایر مناطق آزاد در ایران از قوانین مناطق آزاد تبعیت می کند.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۶۱۲۴
موانع اقامت اتباع خارجی در چابهار رفع می‌شودبه گزارش خبرنگار مانا، حامد علی مبارکی در شورای سرمایه گذاری چابهار گفت: طرح توسعه محور ترانزیتی شرق که مبتنی بر استفاده از ظرفیت بازرگانی و ترانزیت دیده شده است و ما با وجود پتانسیل های موجود بایستی با ایجاد تسهیلات و تمهیدات لازم زمینه فعالیت بازرگانان داخلی و خارجی را در راستای رونق اقتصادی استان فراهم کنیم.
مبارکی خاطرنشان کرد: با همدلی و همفکری کلیه دست اندکاران از جمله مسئولین استانداری و انتظامی استان شاهد رفع مشکلات اتباع خارجی و حضور و رفع موج جدیدی از سرمایه گذاری های خارجی در این منطقه خواهیم بود.
وی همچنین در ادامه گفت: منطقه آزاد چابهار همانند سایر مناطق آزاد در ایران از قوانین مناطق آزاد تبعیت می کند و در جذب سرمایه گذاران خارجی مستلزم تعامل، همکاری و مساعدت همه سازمان ها و نهادهای ذیربط است.
مبارکی با اشاره به منویات رهبری و نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در کشور با تلاش های دولت تدبیر و امید در دستیابی به اهداف چشم انداز ایران 1404 ، جایگاه منطقه آزاد را با توجه به مزیت های آن در ارایه تسهیلات، معافیت های سرمایه گذاری داخلی و خارجی بسیار چشمگیر دانست.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: حل مشکلات اقامتی سرمایه گذاران خارجی از جمله برادران پاکستانی و افغانی که در زمره بازارهای هدف و همچنین الویت های سرمایه گذاری این منطقه هستند موجب تحول در جذب سرمایه گذاری در منطقه خواهد بود. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار