۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳

ساماندهی گردشگری در تالاب بین المللی شادگان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان از ساماندهی امکانات گردشگری در تالاب بین المللی شادگان مطابق با ارزیابی های زیست محیطی منطقه خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۶۱۱۸
ساماندهی گردشگری در تالاب بین المللی شادگانافشین حیدری در گفتگو با خبرنگار مانا تصریح کرد: تالاب شادگان به عنوان یکی از مهمترین ظرفیتهای گردشگری استان خوزستان مطرح است.
وی گفت:طی سالهای اخیر، اقدامات بسیار قابل توجهی در راستای ساماندهی گردشگری تالاب شادگان صورت گرفته است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان به افزایش تعداد قایقهای تفریحی در تالاب شادگان اشاره کرد و اظهار داشت: قصد داریم امسال اسکله ورودی به تالاب واقع در روستای صراخیه را احداث و ساماندهی کنیم.
وی همچنین به ساخت کمپ های گردشگری در تالاب بین المللی شادگان با استفاده از مواد و مصالح بومی منطقه اشاره کرد و گفت: در این راستا برای حفاظت محیط زیست منطقه با سازمان حفاظت محیط زیست همکاری خواهیم کرد و از نظرات کارشناسان این سازمان بهره خواهیم برد.
حیدری تاکیدکرد: از آنجا که تالاب شادگان منطقه ای بکر و منحصر به فرد است به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های استان مطرح است،اگر این تالاب بین المللی از حالت بکر خارج شود،به مرور بازدیدکنندگان خود را از دست خواهد داد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اظهار داشت:در حال حاضر قایق های تفریحی در تالاب بین المللی شادگان به گردشگران خدمات ارائه می دهند که به زودی توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ساماندهی خواهند شد.
مدیرکل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان خوزستان،عنوان کرد:بازارچه روستای صراخیه که فروش صنایع دستی و غذای بومی تالاب اختصاص دارد در محوطه ای به وسعت یک هکتار احداث شده است.
حیدری،یادآور شد:انواع غذا تهیه شده با خرما و ماهیان تالاب جز مواد غذایی محسوب می شوند که با فروش آنها به گردشگران ،سود خوبی عاید بومیان منطقه می شود.
این مقام مسئول در استان خوزستان،حصیر بافی،کپو و دست بافته های بانوان روستاهای اطراف را از جمله صنایع دستی تالاب شادگان عنوان کرد.
به گفته وی، رونق گردشگری در تالاب شادگان طی سالهای اخیر،تاثیر بسیار مستقیمی بر اقتصاد مردم روستاهای اطراف تالاب داشته است.
وی گفت:بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته هر ساله اعتبار خاصی برای توسعه امکانات گردشگری در تالاب شادگان به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری کشور اختصاص خواهد یافت.
حیدری، همچنین به ساخت بندر صیادی در خور منتهی به تالاب شادگان اشاره کرد و گفت:بدون شک با بهره برداری از این بندر صیادی جاذبه گردشگری دیگری برای تالاب شادگان ایجاد خواهد شد؛ ضمن آنکه اقتصاد بومیان را نیز متحول خواهد کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار