۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶

اجرای طرح سالم سازی دریا در گلستان برای نخستین بار

از سوی شهرداری های شهرستان های ساحلی و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، تابستان امسال طرح سالم سازی دریا برای نخستین بار در استان گلستان ایجادخواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۶۱۱۷
اجرای طرح سالم سازی دریا در گلستان برای نخستین بارقربان عباسی،مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در گفتگو با خبرنگار مانا تصریح کرد:آبهای استان گلستان به دلیل شرایط خاص جغرافیایی ،یکی از امن ترین آبهای کشور برای شنا محسوب می شود.
وی ادامه داد:عمق کم آب در ساحل استان و نبود موجهای پرتلاطم ،باعث شده تا گردشگران زیادی برای شنا در فصل تابستان از خلیج گرگان استفاده کنند.
این مقام مسئول در استان گلستان،تصریح کرد:آمار غرق شدگی شناگران در آبهای استان گلستان،سالیانه رقم بسیار ناچیزی را به خود اختصاص می دهد.
عباسی،تاکید کرد:با توجه به شرایط طبیعی مناسب در استان گلستان برای شنای گردشگران در فصل تابستان،توسعه طرح های سالم سازی دریا در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت:بر این اساس،مذاکراتی با شهرداری مبنی بر ایجاد طرحهای دریا در شهرستانهای ساحلی استان صورت گرفته است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان،اظهار داشت:طرح های دریا در استان مطابق با استانداردهای روز دنیا و با دارا بودن امکانات لازم گردشگری ایجاد خواهند شد.
وی گفت:ساحل شهرستان های بندر ترکمن،نوکنده،بندر گز و گمیشان چهار منطقه ای محسوب می شوند که ایجاد طرح های سالم سازی در آنها برنامه ریزی شده است.
عباسی، تاکید کرد: بر اساس هماهنگی های به عمل آمده در جلسات مشترک با شهرداری های شهرستان های ساحلی ، بدون شک تابستان امسال شاهد آغاز به کار طرح های سالم سازی برای نخستین بار در گلستان خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد:بر اساس مطالعات صورت گرفته توسط کارشناسان گردشگری استان،بدون شک افزایش امکانات گردشگری در طول سواحل باعث می شود گردشگران بیشتری ،گلستان را به عنوان مقصد نهایی سفر خود انتخاب کنند.
وی تالابها،جنگلهای بکر و منحصر به فرد و پارک ملی حیات وحش استان گلستان را از دیگر جاذبه هایی دانست که گردشگرانی بسیاری از آنها دیدن می کنند.
این مقام مسئول در استان گلستان،یادآور شد:تعداد گردشگران ورودی به استان گلستان در مقایسه با سالهای گذشته افزایش چشمگیری یافته است.
وی گفت:همین امر سبب شده تا با همکاری بیشتر شهرداری ها و استانداری،اعتبارات بیشتری به بخش گردشگری در سواحل اختصاص یابد.
گفتنی است، بر اساس گفته مسئولان استان گلستان ،قرار بود سال گذشته طرح دریا در گلستان ایجاد شود که این امر تحقق نیافت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار