۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵

آغاز به کار 100 طرح دریا در مازندران

رئیس اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندان از آغاز به کار فعالیت 100 طرح دریا در شهرستان های ساحلی این استان خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۶۱۰۹
آغاز به کار 100 طرح دریا در مازندراندلاور بزرگ نیا، در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته و در راستای ارائه خدمات مناسب به گردشگران تابستانی، در 100 نقطه از سواحل مازندران طرح های دریا به مسافران خدمات گردشگری ارائه می دهند.
به گفته وی برای مدیریت و نظارت بهتر، تمام طرح‌های استان به سه منطقه رامسر، تنکابن، عباس‌آباد، چالوس و نوشهر به مرکزیت فرمانداری چالوس؛ نور، محمودآباد، فریدون‌کنار و بابلسر با مرکزیت فرمانداری بابلسر و جویبار، ساری، میاندرود، نکا، بهشهر و گلوگاه به مرکزیت فرمانداری ساری تقسیم شده‌اند.
وی در ادامه به پیش بینی های لازم در خصوص مسائل خدماتی در طرح ها اشاره و خاطرنشان کرد: معرفی و توسعه جاذبه های ساحلی اعم از اقلیمی و غیراقلیمی، ارائه خدمات رفاهی به مسافران، حفظ امنیت مسافران، كنترل نرخ خدمات عمومی، كنترل قیمت كالاها در مراكز فروشگاهی، كنترل بهداشت محیط و اماكن عمومی، راهنمایی مسافران و نگهداری افراد و اموال گمشده، ایجاد اماكن خاص جهت پذیرایی از سالمندان، افراد بیمار و دریازدگان و گسترش امكانات ارتباطی در طرح ها، مهم ترین اقدامات خدماتی به مسافران در طرح های دریای مازندران خواهد بود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران تاکید کرد:برنامه های خوبی برای اجرای مطلوب تر طرح های دریا پیش بینی شده كه با همكاری دستگاه های ذیربط و فرمانداران و شهرداران شهرهای ساحلی به مرحله اجرا در خواهد آمد.
بزرگ نیا، نقش سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در اجرایی شدن طرح های سالم سازی را تنها در کمک به تامین اعتبارات لازم دانست و گفت: مسئول اجرایی طرحهای سالم سازی دریا،استانداری و دبیر اجرایی آن معاون سیاسی امنیتی استانداری است.
این مقام مسئول در استان مازندران اختصاص بودجه برای راه اندازی طرح های سالم سازی دریا طی سالهای اخیر را بسیار مثبت و امید بخش دانست و عنوان کرد: اما برای اجرای طرحهای دریا در ساحل 338 كیلومتری مازندران نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم.
رئیس اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، خواستار برنامه‌ریزی از سوی فرمانداران برای مسدودکردن نقاط کور در سواحل شد و تصریح کرد:رسانه‌ها و مسئولان مربوطه باید با اطلاع‌رسانی در خصوص خودداری از شنا در خارج محدوده طرح‌ها، فرهنگ‌سازی کنند.
وی همچنین از فعالیت‌های برخی دستگاه‌های اجرایی استان در ستاد طرح‌های سالم‌سازی دریا در سال 93 همچون صدا و سیما، نیروی انتظامی، هیات نجات غریق، اداه فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها خبر داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار