۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰

میدان نفتی لیبی پس دو ماه بازگشایی شد

فعالیت میدان نفتی الفیل در غرب لیبی از سرگرفته شد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۶۱۰۸
میدان نفتی لیبی پس دو ماه بازگشایی شدبه گزارش مانا به نقل از رویترز، بازگشایی میدان نفتی الفیل،پس از آنکه نیروهای امنیتی به اعتراضی بیش از دو ماهه در این میدان پایان دادند، خبر خوبی برای دولت مرکزی ضعیف لیبی است که در بحبوحه کاهش صادرات نفت، منبع اصلی درآمدی این کشور، به علت موجی از اعتراضات در تاسیسات نفتی و خشونت شورشیان، درگیر بحران بودجه است.
سه سال پس از آنکه قیام مردم مصر به سرنگون شدن معمر قذافی دیکتاتور لیبی منجر شد، زیرساخت های نفتی این کشور همچنان آسیب پذیر است زیرا شبه نظامیان،اعضای قبایل مسلح و اسلام گرایانی که به برکناری قذافی کمک کردند، هم اکنون از دستورات دولت سرپیچی می کنند و وزارتخانه ها یا تاسیسات نفتی را تصرف می کنند.
تولید نفت لیبی در چند هفته گذشته به کمتر از 200 هزار بشکه در روز کاهش یافته است.این میزان در ماه ژوئیه که موج اعتراضات آغاز شد، یک میلیون و 400 هزار بشکه در روز بود.
مقامات وزارت نفت لیبی می گویند:تولید نفت الفیل که در جنوب غربی این کشور واقع شده است، ظرف 24 ساعت به 80 هزار بشکه در روز خواهد رسید.
معترضان اواخر ماه مارس در چارچوب اختلال سراسری در میادین نفتی و بنادر به منظور اعمال فشار بر دولت لیبی برای عمل به یک رشته مطالبات سیاسی و مالی، این میدان را تعطیل کردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار