۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱

پاکسازی ساحل قدیمی سورو بندرعباس

در آخرین روز هفته محیط زیست، ساحل قدیمی "سورو" واقع در شهرستان بندرعباس پاکسازی شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۶۱۰۲
پاکسازی ساحل قدیمی سورو بندرعباس
به گزارش مانا، در حاشیه مراسم پاکسازی ساحل قدیمی سورو بندرعباس همزمان با آخرین روزه هفته محیط زیست مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان بابیان اینکه توجه به مقوله محیط زیست و اهمیت آن در زندگی امروز نسل بشر امری است که نمی توان از آن به سادگی گذشت،خاطرنشان کرد: اهمیت فرهنگ سازی در این مقوله در ایران وظیفه ای است که باید به جد به آن پرداخت.
وی ادامه داد: امروزه که شهرهای ساحلی جهان میلیون ها نفر جمعیت دارند، بیش از ۴۰ درصد از جمعیت زمین در کنار دریاها زندگی می کنند و میزان آلودگی هایی که وارد دریا می شود، به شدت افزایش یافته دیگر نمی توان دریاها را مناطق آزاد دانست و آنها را آلوده به انواع سموم و فضولات کرد و انتظار داشت که وضع طبیعی حیات حفظ شود.
وی تصریح کرد: برنامه محیط زیست سازمان ملل در گزارشی اعلام کرده است که ۱۵۰ منطقه مرده در دریاها و اقیانوس های جهان وجود دارد که در آنها به دلیل آلودگی به نیتروژن ناشی از کودهای شیمیایی و فضولات صنعتی، اکسیژن آب شدیداً کاهش یافته و در نتیجه حیات در آن مناطق از بین رفته است.
وی تاکید کرد : بهترین راه برای از بین بردن آلودگی و مبارزه با آن، این است که با منبع آن مبارزه کنیم؛ برای مثال، برای مبارزه با آلودگی زمین، به تولید مناسب بپردازیم و یا برخی تولیدها را که برای زمین، کشاورزی و مسائل زیست محیطی زیان آور و خطرناک است، محدود کنیم.
گفتنی است، دراین مراسم مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان ، معاونین فنی ، نظارت وپایش ، توسعه مدیریت و منابع و روسای ادارات داخلی این اداره کل حضور داشتند .
ارسال نظرات
آخرین اخبار