۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴

پیش بینی تولید 17 هزار تن میگوی در سال جاری

رئیس انجمن تولیدکنندگان میگوی ایران از پیش بینی تولید 17هزار تن میگوی پرورشی در سال جاری خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۶۱۰۰
پیش بینی تولید 17 هزار تن میگوی در سال جاری
علی اکبر خدایی، در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به آغاز فصل پرورش میگو اظهار داشت: تا کنون ذخیره سازی میگو در مزارع پرورشی در مقایسه با سال گذشته با افزایش 25 درصدی همراه بوده است
وی خاطرنشان کرد: امسال هزار و 200 هکتار مزرعه پرورش میگو در بوشهر، 800 هکتار در هرمزگان و 60 هکتار در چابهار زیر کشت میگو می رود. رئیس انجمن تولید کنندگان میگوی ایران همچنین از تولید میگوی پرورشی در مزارع استان های گلستان و خوزستان طی سال جاری خبر داد.
خدایی با اشاه به اینکه میگوی تولید شده در سال 92 در مجموع چهار هزار و 800 هکتار به 12 هزار و 500 تن رسید، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته، پیش بینی می شود امسال حداقل 17 هزار تن میگوی پرورشی در کشور تولید شود.
وی تصریح کرد: سال گذشته مزارع پرورش میگو در چابهار به دلیل شیوع بیماری تولیدی نداشتند و تمام میگوهای آنها تلف شد ولی امیدواریم امسال با رفع برخی مشکلات در مزارع پرورشی میگوی این شهرستان، شاهد تولید قابل قبولی در چابهار باشیم.
این مقام مسئول در انجمن تولیدکنندگان میگوی ایران، یادآور شد: در چابهار به دلیل شیوع بیماری که سال گذشته اتفاق افتاد، نمی توان به طور دقیق پیش بینی از میزان تولید در آنجا داشت اما امید می رود که با برگشت مزارع چابهار به چرخه تولید،پرورش میگو در کشور نیز بیش از پیش رونق گیرد.
خدایی تاکید کرد: امسال تنها 30 درصد مزارع پرورش میگو در کشور که به طور عمده در چابهار و خوزستان واقع شده اند،زیر کشت نخواهند رفت که امیدواریم در سال های آینده شرایطی فراهم شوند تا این مزارع به چرخه تولید اضافه شوند.
رئیس انجمن تولیدکنندگان میگوی ایران، اظهار داشت: در صورتی که شرایط برای پرورش میگو مناسب باشد امیدوایم میزان تولید در سال جاری به بیش از 18 هزار تن نیز برسد.
وی تاکید کرد: اگر دولت حمایت خود را از صنعت پرورش میگو ادامه دهد بدون شک تمام ظرفیت های پرورش میگو وارد چرخه تولید می شوند و ما شاهد رونق چشمگیر این صنعت در کشور خواهیم بود.
لازم به ذکر است که هر ساله مزارع پرورش میگو در استان های بوشهر، هرمزگان،سیستان و بلوچستان،خوزستان و گلستان زیرکشت میگو می رود که در این میان بیشترین سهم تولید میگوی پرورشی کشور هر ساله به استان بوشهر تعلق می گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار