۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰

سهم 30 درصدی حمل محمولات توسط کشتیرانی دریای خزر

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مجمع عمومی عادی سالیانه کشتیرانی دریای خزر گفت: کشتیرانی دریای خزر علی رغم تحریم های کنونی توانسته است سهم قابل توجهی از حمل محمولات در این دریا را از آن خود کند.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۵۰۹۷
سهم 30 درصدی حمل محمولات توسط کشتیرانی دریای خزربه گزارش مانا محمد حسین داجمر با بیان اینکه فعالیت کشتیرانی دریای خزر در سال 68 آغاز و هم اکنون به پیشرفت قابل توجهی رسیده است ادامه داد : این شرکت هم اکنون با 22 فروند کشتی ملکی و با حمل 30 درصد محمولات در حوزه دریای خزر ، بزرگترین ناوگان کشتیرانی در این دریاست.
وی با بیان اینکه امسال و با ورود کشتیرانی دریای خزر به فرابورس ، برای اولین بار مجمع این شرکت با حضور سهامداران در انزلی برگزار شد ادامه داد : با توجه به عملکرد بسیار مثبت شرکت کشتیرانی دریای خزر خوشبختانه تقسیم سود 350 ریالی برای هر سهم را شاهد بودیم.
داجمرهمچنین ادامه داد : این شرکت هم اکنون با نیروی متخصص دریانورد داخلی توانسته است ضمن اشتغال زایی در منطقه خزر ، درآمد ارزی بسیار خوبی نیز برای کشور در منطقه ایجاد کند.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به برنامه های توسعه ای کشتیرانی دریای خزر اشاره کرد و گفت : امیدواریم با حضور موفق این شرکت در بورس و جذب سرمایه های احاد مردم ، شاهد رشد و توسعه بیشتر ناوگان کشتیرانی دریای خزر باشیم .
داجمر با تاکید به حجم قابل توجه صادرات کالا به کشورهای حاشیه دریای خزر از طریق ناوگان کشتیرانی دریای خزر گفت : هم اکنون کشتیرانی دریای خزر به تمامی کشورهای حاشیه دریای خزر تردد داشته وسهم قابل توجه صادرات سیمان و کلینکر را به بنادر حاشیه دریای خزر خصوصا باکو حمل می کند.
وی در پایان در خصوص ورود این شرکت به حمل مسافر در این دریا گفت : علی رغم اینکه این دریا به دلیل شرایط نامساعد جوی برای حمل مسافر مساعد نیست اما چنانچه زمینه ورود کشتی های ایمن از طرق ولگا فراهم شود بررسی های لازم در این زمینه انجام خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار