۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱

برنامه های توسعه ای کشتیرانی دریای خزر در سال جدید اعلام شد

مدیر عامل کشتیرانی دریای خزر از الحاق کشتیهای جدید به ناوگان دریای خزر و اقدامات توسعه ای این شرکت در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی خبر داد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۵۰۹۶
برنامه های توسعه ای کشتیرانی دریای خزر در سال جدید اعلام شدبه گزارش مانا علی اکبر غنجی در مجمع عمومی عادی سالیانه کشتیرانی دریای خزر از برنامه توسعه ای شرکت متبوعش در سال جاری خبر داد وگفت : الحاق كشتیهای جدید به ناوگان کشتیرانی دریای خزر و تکمیل سیلوی 73 هزار تنی در بندر سالیانکا از اهم اقدامات توسعه ای این شرکت در سال جاری است.
وی در گزارش خود به میزان درآمد این شرکت نیز اشاره کرد و افزود : در آمد شركت در سال گذشته 844.889 میلیون ریال بوده كه نسبت به سال 91 به میزان 51 درصد افزایش داشته است .
وی ادامه داد : سرمایه کنونی شرکت 540 میلیارد ریال است که بصورت 540 میلیون سهم یک هزار ریالی با نام در اختیار سهامداران قرار گرفته است. 
غنجی اظهار داشت : حوزه فعالیت این شركت ، دریای خزر، كانال ولگا، دریای سیاه و تمامی مبادی حمل به مقاصد حوزه مذكور از طریق حمل سراسری ، ترانزیت و مركب است.
وی با بیان اینکه كشتیرانی دریای خزر تنها ناوگان ملی كشور در این حوزه است و حدود 30 درصد حمل در این دریا از طریق ناوگان کشتیرانی دریای خزر انجام می شود به اقدامات توسعه ای این شرکت اشاره کرد و گفت : کشتیرانی دریای خزر هم اکنون با 22 فروند کشتی ملکی و ظرفیت حمل 93 هزار و 500 تن به تمامی بنادر داخلی و خارجی دریای خزر تردد داشته و خطوط حمل و نقل دریایی كاملا فعال و دایر است.
غنجی عملکرد کشتیرانی دریای خزر در سال 92 در مقایسه با سال 91 را مثبت ارزیابی کرد و افزود: حمل کالا در سال 92 یک میلیون و 952 هزار و 183 تن بوده است که در مقایسه با یک میلیون و 778 هزارو 678 تن در سال 91 با 10 درصد افزایش روبرو بوده است.
وی همچنین به افزایش 19 درصدی حمل محمولات صادراتی توسط ناوگان دریای خزر اشاره کرد و گفت : در سال 92 میزان حمل محمولات صادراتی 889 هزارو 760 تن بوده که در مقایسه با 748 هزار و 930 تن سال قبل از آن 19 درصد افزایش نشان می دهد.
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر گفت :  تجهیز و فعال سازی بندر سالیانكا ،ارتقا و تثبیت موقعیت بین المللی و فرا منطقه ای شركت در حوزه دریای خزر بعنوان شركت كشتیرانی استاندارد ، قابل اطمینان و ایمن ، در اختیار داشتن 30 درصد از سهم كل حمل و نقل دریایی در حوزه دریای خزر ، افزایش 38 درصدی سهم شركت از 21 درصد در سال 91 به 29 درصد در سال 92 ، در اختیار داشتن 28 درصد سهم از حمل محمولات صادراتی در حوزه دریای خزر، انجام كامل تعمیرات ادواری 8 فروند كشتی ملكی ، تعمیرات ادواری ، تداركات فنی، تحقیق و توسعه ، تعمیر و نگهداری و مدیریت پرسنلی و تامین قطعات یدكی و ملزومات كشتیهای ناوگان از منابع داخلی را از اقدامات توسعه ای این شرکت در سالهای اخیر است.
وی به جذب و آموزش نیروی دریانورد از استانهای شمالی كشور اشاره کرد و افزود : از برنامه های بلند مدت كشتیرانی دریای خزر در سال جاری خرید دو فروند كشتی كالای عمومی ، توسعه فعالیتهای بازاریابی و افزایش سهم تناژ حمل محمولات صادراتی ، توسعه فعالیت های بازاریابی و افزایش تناژ حمل محمولات ترانزیتی ، فعال سازی كامل بندر سالیانكا ، تكمیل سیلوی 73 هزار تنی بندر سالیانكا ، بارگیری مناسب كالا بصورت وزنی و حجمی ، بهره برداری بهینه از ظرفیت حمل ناوگان ، دو سر بار نمودن كشتیها و ورود به بازارهای جدید از جمله فعالیت های ناوگان کشتیرانی دریای خزر در سال 93 خواهد بود که انشالله تحقق خواهد یافت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار