۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹

کاهش آلودگی دریا با استاندارد شدن شناورها

استاندارد شدن شناورها موجب کاهش آلودگی دریاها در ترددهای مسافری است.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۵۰۸۹
کاهش آلودگی دریا با استاندارد شدن شناورهابه گزارش مانا مدیربندرمسافری شهیدحقانی در گردهمایی دوستداران محیط زیست  از تلاش های صورت گرفته در راستای تبدیل این بندر به بندر دوستدار محیط زیست سخن گفت.
 "سالم شهیدی" تصریح کرد: در زمینه جمع آوری ضایعات سوختی شناورهای مسافری هم سازوکاری اندیشیده شده تا آلودگی دریا در این رابطه که حجم زیاد و نگران کننده ای نیز ندارد، به کمترین حد ممکن برسد.
شهیدی با اشاره به حساسیت سازمان بنادر و دریانوردی نسبت به عواملی که در آلودگی محیط زیست دریایی تأثیرگذار هستند، اعطای تسهیلات به اعضای تعاونی های شناورداران بندرعباس و قشم برای نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافری دریایی را اقدامی مهم در راستای استاندارد شدن این ناوگان عنوان و اضافه کرد: استاندارد شدن شناورها مسلماً کاهش آلودگی دریا در ترددهای مسافری را نیز درپی داشته است.
مدیر بندر شهید حقانی از عشق و علاقه کارکنان بزرگترین بندر مسافری ایران برای حفاظت از محیط زیست دریایی سخن به میان آورد وگفت: کارکنان بخش های مختلف ناوگان مسافرت های دریایی از مسئولان تعاونی شناورداران و ناخدایان شناورها گرفته تا کارکنان گارد بندر در برنامه های نمادین زیست محیطی همچون پاکسازی زباله ها در ساحل شهر بندرعباس مشارکت جدی دارند و خود را همراه و همگام فعالان زیست محیطی استان می دانند.
"راحله ملایی" رییس شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این نشست افزود: باید تلاش کنیم تا نگاه زیست محیطی در تمامی سطوح مدیریتی استان و به ویژه در اذهان تصمیم گیران و مسئولان اجرایی بخش های مختلف شهر ساحلی بندرعباس نهادینه شود.
وی تأکید کرد: برای اصلاح مشکلات زیست محیطی بندرعباس که نتیجه تمرکز بیش از حد مراکز صنعتی و آلاینده در یک منطقه جغرافیایی محدود است، ضرورت دارد تا نقش سازمان های مردم نهاد در این زمینه از سوی مسئولین جدی گرفته شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار