۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰

تدوین طرح جامع سواحل استان بوشهر

جلسه تدوین طرح جامع سواحل استان بوشهر با حضور معاون عمرانی استاندار بوشهر،مدیرکل مهندسی سواحل وبنادر سازمان بنادر و دریانوردی ،مدیرکل بنادر و دریانوردی استان و دیگر مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط در سالن جلسات برج بندر برگزار شد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۵۰۸۸
تدوین طرح جامع سواحل استان بوشهربه گزارش مانا،محمد راستاد اظهار داشت: ساماندهی سواحل فرایندی است که با هدف بهبود شرایط مناطق ساحلی از لحاظ هماهنگی میان کاربری‌های مختلف و فعالیت‌های انسانی در محدوده مناطق ساحلی انجام می‌گیرد.
راستاد در ادامه افزود: حفاظت از محیط زیست، جلوگیری از دخل و تصرف غیرمجاز در محدوده ساحل، استفاده بهینه از توان نهادها و دستگاه‌های ذیربط در مناطق ساحلی، هماهنگی فعالیت‌های اقدامات صورت گرفته و آتی در جهت توسعه پایدار از جمله اهداف کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل به شمار می‌رود.
در ادامه جلسه مهندس اللهیار مدیر کل مهندسی سواحل وبنادر سازمان بنادر و دریانوردی به بیان مطالبی در مورد وظایف وتکالیف حاکمیتی سازمان بنادر ودریانوردی در مناطق ساحلی اشاره کرد.
الهیار افزود: به استناد آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی مصوب مجلس شورای اسلامی، نظارت بر سواحل کشور برای جلوگیری از ساخت وساز و بهره برداری های غیر مجاز بر عهده اداره کل مهندسی سواحل وبنادر بعنوان بازوی اجرایی سازمان در این حوزه است.
وی اظهار داشت: گستردگی سواحل کشور در جنوب وشمال وتعدد ساخت وساز وفعالیت های انجام گرفته در این حوزه سبب شده مشکلاتی در حوزه های مختلف زیست محیطی، سازه ای، رسوب گذاری، شیلاتی و محیط های پیرامونی بوجود آید.
وی باتاکید برتدوین قانون جامع سواحل ، خاطر نشان کرد: در راستای طرح مدیریت یکپارچه سواحل کشور لازم است طرح جامع سواحل در نقاط ساحلی استان بوشهرتهیه وتدوین شود.
در پایان جلسه نیز معاون عمرانی استانداری بوشهر بر لزوم استخراج و تجمیع قوانین مرتبط با سواحل در دستگاههای اجرایی زیربط تاکید کرد و گفت :
جهت عملیاتی شدن قوانین سواحل لازم است متولی اجرای قوانین نیز تعیین شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار