۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴

تخم گذاری پرندگان مهاجر در تالاب هامون

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از تخم گذاری پرندگان مهاجر در تالاب هامون خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۵۰۸۷
تخم گذاری پرندگان مهاجر در تالاب هامون

به گزارش مانا، افسری گفت : با توجه به حجم بارندگی زمستان گذشته و جاری شدن سیلاب در منطقه و کشور افغانستان تا کنون حدود ده درصد تالاب و با عمق کم، آب گیری شده است و این احیای محدود هم زندگی را به منطقه باز گردانده است.
وی ادامه داد: در این مدت بیش از دهها گونه پرنده از قبیل انواع سلیم ها، چنگر، کاکایی و ... به تالاب مهاجرت کرده و اقدام به تخم گذاری کرده اند.
افسری ادامه داد : برای احیای زندگی در تالاب هامون و حفظ و حراست تالاب این اداره کل برنامه های متنوع فنی و آموزشی را در دستور کار دارد که می توان به برگزاری اولین کارگروه مدیریت جامع تالاب در زابل اشاره کرد.
به گفته وی، امروز حفظ و حراست از تالاب بزرگترین مسئله محیط زیست استان است که با تمام توان و با همفکری سایر دستگاههای ذیربط در حال برنامه ریزی و تهیه سند احیا و حفظ تالاب هستیم.
افسری ادامه داد : بازگشت پرندگان مهاجر به تالاب با توجه به حجم کم آب و احیای فقط20 تا 25 درصدی آن نشان از ظرفیت های بی نظیر و توان بسیار بالای تالاب برای احیای زندگی در منطقه است.
وی تاکید کرد: اگر مقدار حجم آب کنونی تالاب حفظ و مقدارحق آبه تالاب از سوی کشور همسایه به تالاب وارد شود، دوباره و به زودی شاهد مهاجرت میلیونی پرندگان مهاجر به تالاب خواهیم بود و تنوع زیستی در منطقه جان تازه ای می گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار