۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲

پیش بینی تولید 27 میلیون لارو در گلستان

مدیركل اداره شیلات استان گلستان از پیش بینی تكثیر و تولید 27 میلیون لارو ماهی گرمابی در استان طی سال جاری خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۵۰۸۶
پیش بینی تولید 27 میلیون لارو در گلستانعلی اكبر پاسندی، در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته پیش بینی می شود طی سال جاری 27 میلیون لارو ماهیان گرمابی در گلستان تولید شود که این میزان لارو ماهی، 70 درصد نیاز استان را تامین می كند و 30 درصد مابقی از استان های همجوار تامین می شود.
به گفته وی، پیش بینی می شود از این میزان لارو ماهی، 19 هزار و 530 تن انواع ماهیان گرمابی مانند فیتوفاك، آمور، بیگ هد و كپور پرورشی تولید شود.
پاسندی با بیان این كه در سال گذشته تعداد 22 میلیون و 900 لارو ماهی گرمابی رهاسازی شده بود، تصریح كرد: از این میزان بچه ماهی 18 هزار و 434 تن ماهی تولید شده است.
وی با اشاره به اینکه رهاسازی لارو ماهیان گرمابی در استان از فروردین ماه آغاز و در اوایل دی ماه صید آن انجام می شود، گفت: تولید ماهیان گرمابی در 495 واحد مزرعه و در سطح هفت هزار و 621 هكتار انجام می شود.
پاسندی با بیان اینکه ، استان گلستان رتبه چهارم تولید ماهیان گرمابی در كشور را دارا است، خاطرنشان کرد: انواع ماهیان گرمابی تولیدی استان شامل 60 درصد فیتوفاك، 20 درصد آمور، 15 درصد كپور پرورشی و پنج درصد بیك هد است.
وی در ادامه در خصوص پرورش ماهیان سردآبی در استان گلستان گفت: پیش بینی می شود میزان یك میلیون لارو ماهی سردآبی در استان تولید شود و برای تامین لارو ماهیان استخرهای سردآبی استان تعداد یك میلیون و 500 لارو ماهی از استان های دیگر وارد می شود.
مدیركل اداره شیلات گلستان اظهار داشت: پیش بینی می شود طی سال جاری 602 تن ماهی سردآبی در استان گلستان تولید شود.
این مقام مسئول در استان گلستان یادآور شد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته،طی سال جاری 120 تن ماهی سردآبی در قفس و 482 تن در استخرهای استان تولید خواهد شد.
وی با اشاره به فعالیت های گسترده شیلاتی در استان گلستان در زمینه پرورش ماهیان گرمابی و سردآبی،تاکید کرد: از آنجا که بخش عمده ای از پرورش ماهیان توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام می شود امیدواریم با حمایت های بیشتر از این گروه تولید کننده بتوانیم شاهد افزایش چشمگیرتری در بخش تولید و پرورش ماهیان گرمابی و سردآبی در استان باشیم.
پاسندی، عنوان کرد: هم اکنون سالیانه بخش زیادی از ماهیان پرورشی تولید شده در استان به کشورهای همجوار به خصوص عراق صادر می شود که بدون شک از افزایش تولید می توانیم درآمد ارزی بیشتری را برای کشور به همراه داشته باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار