۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰

لزوم افزایش استخرهای پرورش ماهی در سیستان

نماینده مردم سیستان در مجلس گفت: با افزایش استخرهای پرورش ماهی بومی سیستان، می‌توان زمینه صادرات آن را به سایر کشورها فراهم کرد.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۵۰۸۳
لزوم افزایش استخرهای پرورش ماهی در سیستان

به گزارش خبرنگار مانا؛ حلیمه عالی درکارگروه اشتغال سیستان و بلوچستان، به استفاده از استخرهای پرورش ماهی به منظور ایجاداشتغال در منطقه اشاره و گفت: باید در مورد میزان درآمد استخرها، معرفی استخرهای خاکی،و... اطلاع‌رسانی دقیق و مناسبی شود تا کسانی که متقاضی انجام اینگونه فعالیت‌ها هستندبا نحوه کار و میزان درآمد حاصله از آن آشنایی بیشتری پیدا کنند.
نماینده مردم سیستان عنوان کرد: از فارغ‌التحصیلان شیلات در این ارتباط استفاده بهینه شود و آنها را شناسایی کنید.
حلیمه عالی افزود: ماهی یکی از بهترین انواع گوشت سفید و مفید است که باید در سبد غذایی خانواده‌ها وجود داشته باشد، ماهی در گذشته منبع غذایی بسیار خوبی برای مردم منطقه سیستان بوده، هوش سرشار سیستانی‌ها زبانزد خاصو عام در کشور است به خاطر اینکه مصرف ماهی در گذشته بین مردم این خطه بسیار رواج داشته است.
وی به پخت و پز آبزیان در بین زنان سیستان اشاره کرد و اظهار داشت: انواع پخت ماهی و سایر آبزیان را باید از زنان سیستانی یادگرفت از جمله ماهی دوغی، ماهی تنوری و... که وظیفه ماست این غذاها را در بین مردم ترویج دهیم.
نماینده مردم سیستان با بیان اینکه ماهی زابل را می‌توان به دیگر کشورها نیز صادر کرد، گفت: با افزایش استخرهای پرورش ماهی بومی سیستان می‌توان این نوع ماهی را به سایر کشورها صادر کرد.
عالی افزود: در این راستا، ساماندهی ماهی فروشان، توزیع به موقع ماهی، حمایت از تولیدات خود سیستانی‌ها به منظور خرید ماهی و...می‌تواند در بخش شیلات کمک شایانی کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار