۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷

اشتغال17 هزار نفر با ایجاد سه اسکله صیادی

مدیرکل شیلات سیستان گفت: با ایجاد سه اسکله صیادی در مناطق مختلف سیستان، زمینه اشتغال ۱۷ هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در این منطقه فراهم می‌شود.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۵۰۸۲
اشتغال17 هزار نفر با ایجاد سه اسکله صیادی

به گزارش خبرنگار مانا حسن خمر درکارگروه سرمایه گذاری بخش شیلات سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توجه به اینکه آب و ماهی در دریاچه هامون موجود است اما به دلیل باتلاقی بودن حاشیه دریاچه، دریا رفتن برای صیادان مقدور نیست و صیادان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند که ایجاد این اسکله‌هاکمک شایانی به رفع مشکلات صیادان منطقه خواهد کرد.
وی افزود: به دنبال جاری شدن آب و برنامه‌های جامع مطالعات تالاب هامون، ایجاد تاسیسات زیربنایی صید از جمله این مطالعات بوده که اسکله صیادی تخت عدالت در حاشیه هامون "پوزک "اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.
مدیرکل شیلات سیستان بیان کرد: مطالعه و ساخت دو اسکله صیادی دیگر نیز در هامون "صابوری" و هامون "هیرمند" در دو نقطه" ادیمی" و "کوه‌خواجه" از دیگر طرح‌هایی است که در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته است.
خمربا اشاره به اینکه ایجاد یک اسکله دیگر در چاه نیمه چهارم با همکاری آب منطقه‌ای درحال پیگیری است، گفت: در محل اسکله بهره‌برداری شده تخت عدالت، ظرفیت پنج هزار تن تخلیه صید وجود دارد که برای یک‌هزار صیاد و ۲۰۰ فروند شناور صیادی امکان بهره‌برداری بهداشتی از آبزیان منطقه فراهم شده است.
وی اضافه کرد: یکی از اهداف عمده اسکله صیادی تخت عدالت، تسریع و تسهیل فعالیت‌های صیادی و حفظ کیفیت صید و شرایط تسهیل ارائه آن به بازار است به طوری که افرادی که برای خریدمراجعه می‌کنند در یک نقطه متمرکز تا قادر به برآورده کردن نیاز خود و ارسال به شهرستان‌هاو استان‌های دیگر نیز باشند.
مدیرکل شیلات سیستان عنوان کرد: با توجه به مطالعات انجام شده، سالانه ظرفیت تولید ۴۴ هزارتن ماهی در تالاب هامون وجود دارد که در صورت رهاسازی بچه ماهی در این شرایط امکان اشتغال ۱۷ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم خواهد شد.
خمرتاکید کرد: با اجرایی شدن دو اسکله صیادی دیگر در منطقه سیستان، نزدیک به دو هزار و۷۰۰ نفر صیاد از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.
وی گفت: در هر یک از اسکله‌های صیادی ظرفیت پنج هزار تن صید وجود دارد که علاوه بر بهره‌مندی صیادان، می‌توان از آن استفاده‌های تفریحی، توریستی، گردشگری نیز داشته باشیم و عشایرو دامداران منطقه هم از نیزارها می‌توانند بهره کافی را ببرند.
مدیرکل شیلات سیستان افزود: اعتبار این دو اسکله، ۶۰۰ میلیون تومان است که در قالب طرح ساماندهی مراکز کوچک، ماهیگیری قابل تامین و اجراست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار