۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶

ایران به مقاوله نامه کار دریایی پیوست

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در سازمان بین المللی کار، سند پیوستن جمهوری اسلامی ایران به مقاوله نامه ی کار دریایی را امضا کرد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۴۰۸۲
ایران به مقاوله نامه کار دریایی پیوستبه گزارش مانا دکتر ربیعی پس از امضای این سند درخصوص اهمیت این مقاوله نامه گفت: باعنایت به اهمیت مقاوله نامه ی کار دریایی به عنوان یکی از اسناد مهم بین المللی در زمینه ی تنظیم رژیم حقوقی حاکم بر کشتیرانی تجاری و تأمین شرایط کار شایسته برای دریانوردان، جمهوری اسلامی ایران با توجه به اهمیت مقاوله ی یادشده رسماً اراده ی خود را برای الحاق به این مقاوله نامه اعلام می نماید.
وی گفت: اجرای این مقاوله نامه در سطح جهان از جهات مختلفی حائز اهمیت است که مهمترین آنها حفظ و ارتقاء حقوق دریانوردان، اجرای کار شایسته روی شناورها و افزایش استانداردهای بین المللی کار در دریا می باشد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود:با توجه به کلی نگری که در الزامات این مقاوله نامه در موضوعات ارتقاء حقوق دریانوردان و خدمه کشتی در زمینه های شرایط کار، محل اقامت، امکانات تفریحی، غذا، حمایت های بهداشتی، تامین اجتماعی و رفاهی و به ویژه تحقق کار شایسته پیش بینی شده است، به نظر می رسد اجرای آن این فرصت را برای کشورها مهیا می کند تا گام های موثری در افزایش و اجرای استانداردهای کار در حوزه دریا بردارند.
دکتر ربیعی افزود:هرچند تحقق تمامی الزامات این مقاوله نامه با توجه به ابعاد مختلف آن نیازمند زمان و ایجاد ساز و کارهای لازم توسط دولت و شرکای اجتماعی آن است، ولی؛ ذکر این نکته ضروری است که در این خصوص تدوین و ارائه ی کمک های فنی از سوی سازمان بین المللی کار به کشورها بسیار موثر می باشد.
وی گفت:جمهوری اسلامی ایران نیز با توجه به سابقه و حجم ناوگان دریایی خود، همواره استانداردهای مربوطه، ایمنی کشتی ها و حقوق دریانوردان را مدنظر داشته و دارد و اقدامات شایسته ای را راجع به بسیاری از الزامات مقاوله نامه ی کار دریایی اعمال نموده و ارتقای آن را در تمامی جهت پیگیری می کند.
جمهوری اسلامی ایران شصت و یکمین کشور ملحق شده به این مقاوله نامه است.
ارسال نظرات

نظرات کاربران

دریانورد Iran, Islamic Republic of ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶
0
0
بسی جای خوشحالی است با امید اینکه ساز و کارهای اجرای آن نیز سریعا فراهم شود
آخرین اخبار